اجتماعیاخبار مهماسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

چهاردهمین جلسه دادگاه متهمان «پدیده» برگزار شد

کد خبر : 21006

چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت «پدیده»، در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده صبح امروز در دادگاه ویژه رسیدگی به‌جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی سیدهادی منصوری در مشهد برگزار شد.

گفتنی است؛ «نخستین جلسه دادگاه» این پرونده شنبه ۲۲ اردیبهشت برگزار شد و در آن رئیس دادگاه با اشاره به روند رسیدگی به تخلفات متهمان این پرونده گفت: پرونده در حال حاضر دارای ۲۲ متهم و بیش از ۱۰۰ جلد بوده و پیگیری‌های قانونی در خصوص تخلفات احتمالی برخی مسؤولان که در انجام وظایف خود قصور داشته‌اند مفتوح است و از دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی می‌خواهیم که در راستای احقاق حقوق عامه تمامی اقدامات لازم را به انجام برسانند.

«دومین جلسه این دادگاه» یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در حالی برگزار شد که در آن برخی از نمایندگان مالباختگان به بیان شکایت خود پرداختند.

در «سومین جلسه این دادگاه» نمایندگان برخی از دستگاه ها شکایت خود را قرائت کردند، همچنین در ادامه این جلسه برخی از متهمان نیز در جایگاه متهم قرار گرفتند و به سئوالات دادستان و قاضی این دادگاه پاسخ دادند.

در «چهارمین جلسه این دادگاه» نیز علاوه بر پخش کلیپی از سخنان یک متهم، جزئیات عناوین اتهامی «ریاحی» و «محسنی ثانی» نیز قرائت شد.

در «پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام متهمین شرکت پدیده» دادستان مشهد گفت: اولویت اول استیفای حقوق سهامداران و شکات است.

«ششمین جلسه این دادگاه» در حالی برگزار شد که قاضی منصوری برای بازگرداندن اموال مردم مجددا هشدار داد.

در «هفتمین جلسه این دادگاه» کیفرخواست «محسن پهلوان مقدم» قرائت شد، او در این جلسه گفت: با پذیرش اشتباهات و عذرخواهی مجدد از مردم و مقامات قضایی به دلیل مشکلات متعددی که برای آن‌ها به وجود آوردم، از دادگاه محترم پوزش می‌طلبم.

در «هشتمین جلسه این دادگاه» قاضی منصوری گفت: همان‌گونه که قبلا نیز اشاره شد، هر گونه اعطای مهلت به متهمین شرکت «پدیده»، در چارچوب قانون و در راستای حفظ حقوق سهامداران و شکات انجام می‌شود.

در «نهمین جلسه این دادگاه» رئیس دادگاه رسیدگی به پرونده موسوم به شرکت «پدیده»، از حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در صحن علنی دادگاه تشکر کرد و خواستار تنویر افکار عمومی با هدف پیشگیری از وقوع مجدد جرایم شد.

در «دهمین جلسه دادگاه شرکت پدیده» نماینده دادستان در رسیدگی به اتهام متهم وفایی گفت: متهم «وفایی» ۶۰ فقره چک بدون دادن رسید، از متهم «محسن پهلوان» دریافت و در جا‌های مختلف هزینه کرده است.

در «یازدهمین جلسه دادگاه پدیده» به اتهامات بخشی از متهمان رسیدگی و قرار شد ادامه جلسه این دادگاه در تاریخ ۲۰ خرداد ماه سال جاری برگزار شود.

در «دوازدهمین جلسه دادگاه پدیده» پس از اظهارات نمایندگان ادارات و سازمان‌های دولتی و سخنان دادستان عمومی و انقلاب مشهد، آخرین دفاع از متهم ردیف اول پرونده یعنی محسن پهلوان مقدم اخذ و دفاعیات وکیل مدافع نامبرده در صحن علنی دادگاه استماع شد.

در «سیزدهمین جلسه دادگاه پدیده» نماینده مدعی العموم در واکنش به اظهارات برخی از متهمین گفت: متهمین باید از فرصت ارزشمندی که دادگاه با هدف بازگرداندن اموال سهام‌داران به آنان اعطا کرده حداکثر استفاده را ببرند و با توجه به اینکه این جلسات، جلسات اخذ آخرین دفاع از آنان است باید حسن نیت خود را برای مسؤولان قضایی در عمل به اثبات برسانند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن