اسلاید شوشهری

محمد رضا شفیعی مدیرکل پست استان مطرح کرد:

ارسال مرسولات حاصل از فروش اینترنتی پاشنه آشیل پست خراسان رضوی شده است

کد خبر : 54997

مدیرکل پست خراسان رضوی گفت:ارسال مرسولات پستی حاصل از فروش اینترنتی در خراسان رضوی طی نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش صبح مشهد، محمد رضا شفیعی روز دوشنبه همزمان با روز جهانی پست در نشست خبری با رسانه ها افزود:پست خراسان رضوی طی ۶ ماهه نخست پارسال ۳۷۲ هزار مرسوله پستی ناشی از فروش اینترنتی را در استان توزیع کرده که این رقم امسال به ۴۶۲ هزار مرسوله افزایش یافته است.

وی فروش اینترنتی را یک مقوله مهم در عملکرد این شرکت اعلام کرد و گفت: خراسان رضوی پس از تهران رتبه دوم کشور در حوزه تجارت اینترنتی را دارد.

مدیرکل پست خراسان رضوی با گرامیداشت ۹ اکتبر (۱۷ مهرماه) روز جهانی پست گفت: ایران با عضویت در اتحادیه جهانی پست در چارچوب تصمیم های اتخاذ شده و متناسب با نیازهای محلی عمل می کند.

شفیعی افزود: برخی معتقد بودند خدمات پستی بعد از ظهور فناوری کاهش پیدا می‌کند اما شاهدیم پست به عنوان یک کمک و همکار نزدیک برای فعالیتهای الکترونیک مطرح شده است.

وی ادامه داد: حدود ۱۸ میلیون مرسوله پستی وارده و صادره از مهرماه پارسال تا ابتدای مهر ۱۴۰۲ در این استان جا به جا شده است.

مدیرکل پست خراسان رضوی گفت:طی ۶ ماهه نخست امسال حدود پنج میلیون ترافیک (روزانه ۳۰ هزار مرسوله) مرسولات پستی در استان ثبت شده است که در مجموع این رقم نسبت به پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است.

شفغیعی افزود: خراسان رضوی به لحاظ میزان ترافیک و جا به جایی مرسولات پستی در میان سایر استانهای کشور در جایگاه ششم قرار دارد.

ارسال محصولات حاصل از فروش اینترنتی در خراسان رضوی ۲۵ درصد افزایش یافت
وی ادامه داد: ورود شرکتهای خصوصی در حوزه فعالیت های پستی تاثیر چندانی بر عملکرد شرکت ملی پست نداشته است و طبق قانون از فعالیت این شرکتها استقبال می کنیم چنانچه چندین شرکت با مجوز سازمان تنظیم ارتباطات و مقررات رادیویی در استان فعالیت پستی دارند.

مدیر کل پست خراسان رضوی گفت: در حوزه توزیع مرسولات پستی در روستاها برابر دستورالعمل ها و زمان بندی های مصوب مرسولات را به روستاها می رسانیم.

شفیعی افزود: به واسطه استقبال کم روستائیان از ارسال مرسولات پستی، سعی شده است زمینه مناسب برای دریافت مرسولات وارده از روستا با جای گذاری دفاتر پستی در نزدیکترین مکان ممکن به روستاها فراهم شود.

وی اضافه کرد: ارسال و دریافت مرسولات از خراسان رضوی به استانهای تهران، اصفهان و استانهای همجوار مانند خراسان شمالی و جنوبی از طریق ناوگان جاده ای، هواپیما و قطار به صورت مستقیم انجام می شود و ارسال مرسوله به سایر استانها به صورت غیرمستقیم صورت می گیرد.

اداره‌ کل پست خراسان رضوی ۲۵۷ توزیع‌کننده مرسولات شهری و ۲۱۲ موزع مرسولات روستایی را در قالب ۳۹۵ واحد پستی سازماندهی و فعال کرده است.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن