اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

امام جمعه مشهد: کاهش اعتبار پول ملی از حربه‌های دشمن در جنگ نرم است

کد خبر : 51286

امام جمعه مشهد گفت: پایین آوردن ارزش و اعتبار پول ملی یکی از ابزارها و حربه‌های دشمن در جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: در دوران دفاع مقدس دشمن با جنگ فیزیکی و حمله موشکی و بمباران سعی در برانداختن انقلاب اسلامی داشت که در این جنگ با شکست مواجه شد.

وی ادامه داد: این در حالیست که امروزه دشمن از طریق جنگ ترکیبی و نرم سعی در از بین بردن این نظام اسلامی دارد که ۲ ابزار مهم دشمن در این جنگ علاوه بر کاهش اعتبار ارز و پول ملی، تهاجم فرهنگی و رواج بی بند و باری است.

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: افرادی که پول خود را به دلار تبدیل می کنند و نگهداری می کنند تا به سود و منفعت برسند در زمین دشمن بازی می کنند، این در حالی است که افرادی که برای سفرهای ضروری، صادرات و واردات و رونق تولید و اقتصاد نیاز به ارز دارند، می توانند ارز نیمایی را به قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تهیه کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: همانطور که مردم در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت کردند و سبب پیروزی نظام و انقلاب شدند، امروز نیز این مردم باید همچون گذشته پای کار باشند و در برابر حربه ها و توطئه های دشمن ایستادگی و مقاومت کنند.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب دیروز در جمع خبرگان رهبری فرمودند دشمنی کشورهای غربی با ایران دشمنی ذاتی است، افزود: آمریکا، اروپا و کشورهای غربی با استفاده از اندیشه لیبرال و دموکراسی آمیخته با بی بندوباری سعی می کنند تا بر تمامی بشریت روی کره زمین تسلط داشته باشند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این در حالیست که در اندیشه جمهوری اسلامی، دموکراسی مبتنی بر دین، اسلام، خداپرستی، مردم سالاری و انسانیت است و نظامی که بر پایه این اندیشه باشد، تنها بنده خداوند است و کسی نمی تواند آن را به سلطه خود دربیاورد.

وی با بیان اینکه دموکراسی دینی و اسلامی روز به روز در حال توسعه است و دشمن در صدد براندازی آن است، گفت: بدین سبب دشمن در مبارزه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ نرم شده است و بجای اسلحه از شگردهای متفاوتی مانند تهاجم فرهنگی و نیز بی اعتبار ساختن پول ملی در مسائل اقتصادی استفاده می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اشاره کرد و گفت: امام راحل(ره) روز ولادت سیدالشهدا(ع) را روز پاسدار انتخاب کرده اند، چراکه امام حسین(ع) پاسدار اسلام بودند و پاسداران نظام هم باید همچون این امام بزرگوار، پاسدار انقلاب اسلامی باشند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی قوی ترین نظام مردمی در دنیا است، چراکه مردم این نظام در همه عرصه ها در جنگ تحمیلی، دوران کرونا، حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله و نیز حوادث سیاسی همواره وسط میدان و پای کار بوده و هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن