اخبار مهم

دختر دندانپزشک دندان شیطانی مرد مشهدی را کشید

کد خبر : 32291

دختر جوان که دانشجوی رشته دندانپزشکی بود در مشهد دندان طمع یک شیطان صفت را کشید.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا کلاهبردار سریالی که ۱۷ شهروند مشهدی را تلکه کرده بود از دختری که دانشجوی دندان‌پزشکی رو دست خورد.
عصر پنجشنبه بود که فردی ناشناس با شماره تلفن همراه زن میان‌‌سال از طریق واتس‌آپ تماس گرفت و مدعی شد نماینده سازمان صدا‌و‌سیماست. او که خود را تهیه‌کننده یک برنامه رادیویی با نام «رادیوجام‌جم» معرفی کرده بود به زن میان‌سال گفت که او برنده جایزه سفر زیارتی به کربلا شده است و چون به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان این سفر فراهم نمی‌باشد این زن می‌تواند هدیه خود را به صورت نقدی دریافت کند.

زن میان‌سال در همان لحظه موضوع را به همسرش اعلام می‌کند و هر دو خوشحال از برنده شدن مبلغ ۹ میلیون تومان بدون توجه به این تماس واتس‌آپی یک شماره کارت بانکی متعلق به زن را به فرد تماس گیرنده می‌دهند.

فرد تماس گیرنده مدعی می‌شود که این مبلغ باید در سه مرحله برای آن‌ها واریز شود برای همین نیاز است تا زن میان‌سال کد ارسال شده برای گوشی تلفن همراهش را دراختیار او بگذارد. در حالی که این زن و شوهر میان‌سال درگیر این موضوع بودند دختر جوانشان که دانشجوی رشته دندان‌پزشکی است از راه می‌رسد و از این جریان باخبر می‌شود.

او که متوجه تقلبی بودن تماس واتس‌آپی و صوری بودن این مسابقه می‌شود با تلفن همراه مادرش برای فرد تماس گیرنده پیام می‌فرستد و عنوان می‌کند که به رفتار او مشکوک بوده و به ادعای او اعتماد ندارد.

نقشه شکست‌خورده شیاد واتس‌اپی در مشهد
فرد تماس گیرنده برای اینکه نقشه‌اش را عملی کند و اعتماد خانواده زن میان‌سال را به دست آورد مبلغ ۶ میلیون تومان برای او واریز می‌کند. دختر جوان پس از دریافت پیامک واریزی به حساب مادرش با این احتمال که وجه دریافتی سرقتی بوده باشد بلافاصله این مبلغ را به یکی از حساب‌های خودش انتقال می‌دهد. در ادامه فرد تماس گیرنده به خیال اینکه توانسته اعتماد این افراد را جلب کند مجدد از سوژه خود می‌خواهد تا کد ارسالی به تلفن همراهش را به او بدهد، تا باقیمانده مبلغ را برایش واریز کند.

کد ارسالی رمز پویای کارت بانکی زن میان‌سال بود که در این لحظه دختر جوان از مادرش می‌خواهد رقم کد را اشتباها برای این فرد ارسال کند.

در این لحظه که نماینده تقلبی صدا‌و سیما به آن‌ها می‌گوید که کد ارسالی اشتباه است و دختر جوان که از خالی بودن حساب مادر خود خیالش راحت می‌شود کد ارسالی دیگری را برای این فرد می‌فرستد. مرد ناشناس که متوجه می‌شود از طعمه‌اش رکب خورده با زن میان‌سال از طریق واتس‌آپ تماس می‌گیرد و عنوان می‌کند که پول از حساب او خارج شده است و همین موضوع شک زن و خانواده‌اش را به یقین تبدیل می‌کند که عنوان این فرد جعلی بوده و قصد کلاهبرداری از آن‌ها را داشته است.

پول‌شویی برای ردگم کنی یک شیاد در مشهد
ماجرای این پرونده کلاهبرداری اما به همین جا ختم نمی‌شود و پدر خانواده بلافاصله با پلیس تماس می‌گیرد و موضوع را به مرکز پیام ۱۱۰ اعلام می‌کند. بعد از پایان تماس این فرد، یکی از کارشناسان پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی با این مرد تماس می‌گیرد و از او می‌‌خواهد تا خود را به مرکز فرماندهی پلیس برساند.

مرد میان‌سال که در یک کار تیمی و با هوشیاری دخترش توانسته بود به یکی از کلاهبرداران سریالی رکب بزند به پلیس فتا مراجعه و گزارشی علیه متهم این پرونده تنظیم می‌کند. با دستور قضایی ۶ میلیون تومان وجوه واریزی به حساب دختر شاکی ضبط ‌ و تحقیقات پلیس برای شناسایی متهم یا متهمان این پرونده آغاز شد.

کارشناسان پلیس فتای استان در تحقیقات تخصصی این پرونده و بررسی شماره حساب انتقال دهنده پول دریافتند که این مبلغ از طریق خرید اینترنتی انجام شده و متعلق به شهروند دیگری است که فرد شیاد از این طریق و برای ردگم کنی این مبلغ را به حساب شاکی پرونده انتقال داده و قصد داشته تا با ترفندی این وجه را به همراه موجودی حساب شاکی برداشت کند که طعمه‌اش دستش را خوانده است.

پیگرد قانونی متهم سریالی
رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی ظهر دیروز در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، ما احتمال می‌دهیم متهم این پرونده همان شخصی باشد که در چند هفته گذشته ۱۷ نفر از شهروندان مشهدی را از طریق مسابقه پیامکی در تماس واتس‌آپی با مبالغی همچون ۹ میلیون، ۶ میلیون، ۵ میلیون، ۳ میلیون و حتی یک میلیون تومان تلکه کرده است که تحقیقات کارشناسان این پلیس تخصصی برای شناسایی و به دام انداختن این فرد ادامه دارد.

سرهنگ جواد جهانشیری بیان کرد: در این پرونده هم هوشیاری دختر خانواده موجب می‌شود تا دست فرد کلاهبردار رو شود و او موفق به عملی کردن نقشه‌اش نگردد. شهروندان باید توجه داشته باشند که به هیچ وجه نمایندگان سازمان صدا‌و‌سیما از طریق نرم‌افزار واتس‌آپ با آن‌ها تماس نمی‌گیرند و برای دریافت هدایای نقدی هم نیازی به ارسال کد رمز پویا برای فرد تماس‌گیرنده و یا رفتن به پای عابر بانک نیست.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سلام.جدیدا دیگه کلاهبردارها نیاز به تماس جهت رمز پویا ندارند.از طرق های مختلف از خدمات مشترکین ، سیمکارت رو تعویض یا به نام شخص سیکارت می گیرند و به تمام رمزهای دوم دسترسی پیدا می کنند برای من اتفاق افتاد که فقط متاسفانه کمتر از یک هفته دسترسی دفتر خدماتی همراه اول را قطع و سپس وصل کردند.و صدای من به جایی نرسید.مسولان توجه و پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن