اسلاید شوشهری

بدون کمک دولت توسعه حمل‌و نقل ریلی ممکن نیست/ واگذاری موتوروهای برقی موجب کاهش آلودگی هوا می‌شود

کد خبر : 50050

شهردار مشهد گفت: بدون کمک دولت، توسعه حمل‌و نقل ریلی در کلان‌شهرها ممکن نیست.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، “سید عبدالله ارجائی” در همایش روز ملی حمل‌ونقل، اظهار کرد: حمل‌ونقل پیشگام توسعه است و در آن شکی نیست.

وی با بیان اینکه حمل‌ونقل عمومی تاثیر مستقیمی در سفره مردم دارد، افزود: افرادی در شهر هستند که توانایی خرید وسیله شخصی نداشته یا امکان استفاده از آن را ندارند و ترجیح می‌دهند برای حفظ شهر از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه توسعه حمل‌ونقل یکی ار راه‌های کنترل مشکلات کلان شهرها است، تصریح کرد: گاهی بخاطر مواردی گرفتار کار نمایشی می‌شویم؛ برای ساخت یک دوربرگردان غیر همسطح ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه و برای ساخت یک کیلومتر مترو ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود و مدیریت شهری به جای یک کیلومتر مترو می‌تواند ۱۵ پل در روی زمین بسازد اما کدام موفق‌تر است؟ اگر مترو ساخته نمی‌شد روزانه از ۱۰۰ هزار سفر پاک محروم می‌شدیم.

ارجائی با طرح این سوال که برای اینکه بتوانیم بهتر مسائل را توسعه بدهیم باید از کار زیربنایی دست برداریم و متوسل کارهای نمایشی شویم این چه سیاستی است؟ گفت: هرچند ممکن است در دوره شما خط مترو به بهره‌برداری نرسد اما آیندگان راه را ادامه می‌دهند؛ مسیر صحیح همین است؛ مسایل اساسی را مدنظر قرار دهید و متوجه این باشید که خدا هست و ما را می‌بیند در کلانشهرها با توجه به کثرت جمعیت باید حمل و نقل ریلی را توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: از وزیر کشور درخواست می‌کنم؛ تصمیم اضافه شدن پنج هزار اتوبوس به کلان شهرها را ادامه دهند و امیدواریم این امر محقق شود؛ در بودجه سال آینده باید رقم خوبی برای حمل و نقل گذاشته شود .

شهردار مشهد تصریح کرد: کار خوب آقای زاکانی شهردار تهران برای تامین واگن می‌تواند در کلان شهرها دیگر ادامه داشته باشد؛ بدون حمایت دولت توسعه حمل و نقل ریلی ممکن نیست.

ارجائی اظهار کرد: همه باید کمک کنیم تا قانون هوای پاک اجرا شود؛ بیشترین آلودگی مربوط به هوا حمل و نقل متحرک است اما شهر مشهد بیشترین آلودگی سوخت مازوت را دارد؛ ۴۰۰ هزار موتور سیکلت در مشهد وجود دارد که این تعداد موتورسیکلت دو مشکل ایجاد کرده که شامل آلودگی هوا و آلودگی صوتی است.

شهردار مشهد افزود: امیدواریم با طرح واگذاری موتور برقی این آلودگی‌ها کمتر شود؛ امروز ۴۰ درصد فوتی از تصادفات متوجه موتور سیکلت‌ها است و امیدواریم با این موتورهای برقی این موضوع را کاهش دهیم.

ارجائی گفت: سالانه ۲۵۰ نفر براثر حوادث ناشی از تصادقات رانندگی فوت می‌شوند که این رقم خوبی نیست و ما مسئول آن هستیم؛ این موتورهای برقی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و محدودیتی در ثبت نام آن وجود ندارد و تسهیلات با نرخ ۴ درصد، بدون پیش پرداخت و مدت بازپرداخت ۲۴ ماهه است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن