اجتماعی

اعتیاد در صدر آسیب‌های اجتماعی خراسان رضوی است

کد خبر : 25948

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: حجم تهدید مواد مخدر بسیار افزایش یافته است به طوری که هم اکنون اعتیاد در صدر آسیب‌های اجتماعی این استان قرار گرفته است که باید با اولویت به این موضوع رسیدگی شود.

به گزارش صبح مشهد، حسن جعفری روز دوشنبه در نشست کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی افزود: شهر مشهد به دلایل مختلف و از جمله به دلیل زائر پذیر بودن باید از آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر پاک‌سازی شود.

وی با اشاره به رویکرد اجتماعی به مواد مخدر ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد می توانند نقش مهمی را در حوزه مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آن به خصوص در میان قشر جوان ایفا کنند.

نتیجه تصویری برای مواد مخدر"

معاون اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: اعتیاد یک بیماری اجتماعی که به سه حوزه درمان، مبارزه و پیشگیری مرتبط است و باید در هر سطحی برای آن برنامه‌ریزی شود.

جعفری افزود: روش مبارزه با مواد مخدر بسیار متنوع شده است از این رو سازمان‌های مردم نهاد با همکاری اساتید دانشگاه و نخبگان باید بهترین روش را برای جلوگیری از پدیده شوم اعتیاد برنامه ریزی و طرح های مورد نظر را برای اجرا ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۲ نوع ماده مخدر صنعتی و سنتی در کشور وجود دارد ادامه داد: افرادی که مبتلای به اعتیاد هستند به دلیل تنوع مواد مخدر باید درمانشان نیز متفاوت باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن