اقتصادیستون اصلی

ترویج کود گوگرد بنتونیتی پالایشگاه خانگیران دربین کشاورزان/ افزایش ۲۰درصدی محصول کلزا و پنبه

کد خبر : 11564

معاون ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی بر ترویج استفاده از محصولات تولیدی جانبی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از جمله کود گوگرد بنتونیتی در بین کشاورزان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، دکتر کاظم خاوازی در همایش ترویج کود گوگرد بنتونیتی در بین کشاورزان که به میزبانی این شرکت برگزار شد افزود: گوگرد یکی از عناصر بسیار مهم برای گیاهان زراعی و باغی می باشد و می تواند نقش مهمی در تولید و هم از نظر عملکرد و کیفیت محصولات غذایی داشته باشد.
وی اظهارداشت: خوشبختانه در کشور شاهد منابع عظیم گوگرد هستیم که این محصول می تواند در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد و شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد بعنوان بزرگترین مجتمع تولید گوگرد کشور به شمار میرود که گوگرد تولیدی این مجتمع مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.
این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: محصول گوگردی پالایشگاه خانگیران توسط موسسه تحقیقاتی آب و خاک مورد تایید قرار گرفته و هم اکنون وظیفه ما ترویج این محصول در بین کشاورزان می باشد.
خاوازی با اشاره به اینکه خاک های استان خراسان رضوی نمونه بارز کمبود آهن و جذب فسفر هستند ادامه داد: استفاده از کود گوگرد بنتونیتی در مزارع می تواند این موضوع را مرتفع کند.
این مقام مسئول با اشاره به طرح خودکفایی دانه های روغنی در سطح وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: اگر از این کود به درستی استفاده شود با توجه به کیفیت بالای آن شاهد افزایش عملکرد ۲۰ درصدی در محصولات کلزا و پنبه خواهیم بود ضمن اینکه استفاده از این محصول در گندم و سایر محصولات زراعی هم توصیه می شود.
وی اجرای این طرح را نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخل عنوان و اضافه کرد: همه مسئولان جهاد کشاورزی به دنبال افزایش بهره وری در واحد سطح و تولید هستند زیرا در رابطه با گیاهان مورد نیاز شاهد افزایش تولید خواهیم بود.
گفتنی است: در پایان این همایش از مروجین شاخص در ترویج کود گوگرد بنتونیتی در بین کشاورزان تجلیل بعمل آمد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن