استانیاسلاید شو

نماینده منتخب مردم شهرستان درگز در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

درگز؛ خاستگاه تمدن باستانی اشکانیان و گرانیگاه گردشگری خراسان

کد خبر : 58075

نماینده منتخب مردم شهرستان درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه تاریخی، تمدنی و شرایط آب و هوایی درگز گفت: این شهرستان با توجه به این شرایط می‌تواند گرانیگاه گردشگری خراسان باشد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی حسین محمد زاده امروز پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ با حضور در قرارگاه عملیاتی مرکزی و ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: درگز خاستگاه تمدن بزرگ اشکانیان در کشور بوده است که دارای ظرفیت‌های تاریخی قابل توجه است و به لحاظ آثاری که از آن دوران برجای مانده می‌تواند مقصد گردشگران بین‌المللی باشد.

نماینده منتخب مردم شهرستان درگز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به گوناگونی اقلیم و شرایط آب و هوایی خاص و ظرفیت‌های آبی که شهرستان درگز دارد، هم‌چنین نقاط بکر، مناظر بدیع و شرایط آب و هوایی بسیار متفاوت جذابیت‌های بالایی برای سفر این شهرستان ایجاد کرده است.

محمدزاده گفت: به دلیل صعوبت مسیر و دسترسی‌هایی که در حال حاضر دچار اختلال است، هم چنین به دلیل معرفی نکردن صحیح و جامع این ظرفیت در کشور انگیزه‌های لازم برای سفر مردم به این شهرستان کمتر است.

نماینده منتخب مردم شهرستان درگز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آثار باستانی درگز در نوع خود بی‌نظیر و به لحاظ آبادانی در شرق کشور منحصر به فرد است اگر این شرایط سفر به این شهرستان تسهیل شود، می‌توان به عنوان گرانیگاه گردشگری روی آن حساب کرد.

سفر با انگیزه زیارت و گردشگری

او با اشاره اهمیت مدیریت سفرها به مشهد مقدس اظهار کرد: یکی از مقاصد بزرگ سفر در کشور استان خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس است و این سفر با دو انگیزه زیارت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) و گردشگری انجام می‌شود.

محمدزاده ه نقش قرارگاه عملیاتی مرکزی و ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد: سفر نوروزی فرآیندی است که چند میلیون نفر در مشهد حضور پیدا می‌کنند و نظم بخشی به این حضور حائز اهمیت است،

نماینده منتخب مردم شهرستان درگز در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال اخیر با مجموعه فعالیت و مساعی این ستاد شرایط ایده آل و خوبی فراهم شده است.

او اظهار کرد: به سهم خودم لازم میدانم از زحمات این مجموعه تشکر کنم چون این اتفاق اقتصادی است که تمام مردم ما در آن شریک هستند.

بندیان درگز یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی و تمدنی خراسان و ایران

هم چنین در این جلسه سید جواد موسوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بر ضرورت ساماندهی مسیر سایت موزه بندیان درگز تاکید کرد و گفت: بندیان درگز یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی و تمدنی خراسان و ایران است.

او با اشاره به حضور هیئت کارشناسی در این محل اظهار کرد: هفته گذشته دکتر مهدی رهبر یکی از خبرگان حوزه باستان شناسی کشور را دعوت کردیم و از حضور او بهره مند شدیم، به زودی نشستی کارشناسی در این زمینه برگزار خواهد شد.

هم‌چنین مجتبی بزم‌آرا فرماندار شهرستان درگز که به صورت ویدئو کنفرانس در این جلسه شرکت کرده بود، گزارشی از ستاد خدمات سفر این شهرستان و اقدامات انجام شده برای میزبانی از مسافران ارائه کرد.

هماهنگی بین ۶۸ دستگاه و ارگان عضو ستاد

هم‌چنین سید مسعود منتجبی مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گزارشی از اقدامات انجام شده برای میزبانی شایسته از زائران و مسافران نوروزی و ماه مبارک رمضان ارائه کرد و گفت: عملیات خدمات رسانی به زائران با برگزاری مانور خدمت رسانی از ۱۵ اسفند آغاز شده و تا بعد از تعطیلات عید سعید فطر ادامه دارد، طی این مدت نیز ستاد به صورت شبانه‌روزی فعال بوده است.

او افزود: این دبیرخانه هماهنگی و ابلاغ سیاست‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی کشور و استان را به ۶۸ دستگاه و ارگان عضو ستاد انجام می‌دهد.

منتجبی به برگزاری مستمر جلسات برنامه‌ریزی و نظارت اشاره و تصریح کرد: به تعداد ۱۹۰ جلسه در استان شامل ۴ جلسه ستاد استانی، ۷۰ جلسه کمیته‌های تخصصی و ۱۱۸ جلسه در ستادهای شهرستان برگزار شده است.

مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی امسال سفر به خراسان رضوی و مشهد توزیع شده است، ادامه داد: سفر به مشهد از قبل ماه مبارک رمضان آغاز شد.

او با اشاره به موج ورود مسافران به مشهد در روزهای پایانی و تحویل سال و شب‌های قدر اظهار کرد: با توجه به توزیع سفر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، با وجود این‌که رتبه اول کشور از نظر ورود زائران و اشتغال واحدهای رسمی را داشتیم اما در حوزه اقامت مشکلی در اسکان زائران نداشتیم.

منتجبی گفت: ۵۸ بازارچه صنایع دستی در شهرستان‌های خراسان رضوی راه اندازی شده و تاکنون ۴۱۰ هزار نفر در این مدت بازدید داشته‌اند.
هم چنین حسین محمد زاده نماینده منتخب مردم شهرستان درگز از مرکز مدیریت راه‌های خراسان رضوی بازدید کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن