اقتصادی

استاندار خراسان رضوی: بانکها می‌بایست در توسعه اقتصادی استان مشارکت کنند

کد خبر : 23089

استاندار خراسان رضوی گفت: بانکها نیز می‌بایست همچون سایر نهادها در امر توسعه اقتصادی استان مشارکت کرده و تسهیلات لازم و بهنگام در اختیار مردم قرار دهند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی افزود: طرح مثلث توسعه اقتصادی بیشتر در مناطق روستایی خراسان رضوی درحال اجرا است لذا بانکها تسهیلات پرداختی خود را به حوزه خوداشتغالی در همین مناطق اختصاص دهند.

وی ادامه داد: برخی بانکهای در خراسان رضوی هنوز آمار سپرده هایشان را ارایه نکرده اند. آنها موظف هستند آمار سپرده گذاران را به استانداری خراسان رضوی ارایه کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: اختیارات نظام بانکی در استانها متمرکز است لذا از بانکهای خراسان رضوی انتظار می رود با پرداخت تسهیلات به طرحهای اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق مثلث توسعه اقتصادی کمک کنند.

رزم حسینی همچنین به اجرای “طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی” در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: هم اینک ۹۲ هزار میلیارد تومان موافقتنامه‌های سرمایه گذاری با “معین‌های اقتصادی” در خراسان رضوی امضا شده و بر اساس برنامه ریزی این مبلغ تا پایان امسال به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی تفاهمنامه‌هایی را امضا کرده اند که در قالب آنها مسئولیت توسعه هزار و ۱۲۵ روستا بر عهده معین‌های اقتصادی قرار گرفته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: انتظار نداریم بانکها حجم پایین تسهیلات و سپرده هایشان را در سطح استانی جبران کنند اما می توانند این موضوع را در سطح ملی پیگیری کنند.

مرزهای ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری دارند

وی همچنین گفت: مرزهای این استان ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری دارد لذا تلاش داریم مرزها را از حالت امنیتی به وضعیت اقتصادی تبدیل کنیم.

خراسان رضوی ۵۳۰ کیلومتر با جمهوری ترکمنستان و ۳۰۲ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.

بانکها اعتبار مورد نیاز طرحهای اقتصادی را تامین کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در نشست شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی گفت: بانکها نقش مهمی در تحقق اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی دارند.

علی رسولیان افزود: بخش اعظم اعتبار مورد نیاز طرحهای اقتصادی را در خراسان رضوی “معین‌های اقتصادی” برعهده گرفته اند و بخش دیگر را بانکها با پرداخت تسهیلات تامین کنند.

وی گفت: آمار بانکهای خراسان رضوی در خصوص سپرده ها و تسهیلات با آمار بانک مرکزی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اختلاف دارد. ۱.۶ درصد منابع بانکی خراسان رضوی هم در اختیار دیگر استانهای کشور قرار می گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن