اخبار مهمدانش و فناوری

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور در آغاز به کار کنگره بین‌المللی «اختلالات هماتولوژی و آنکولوژی در نوزادان» گفت: کاهش مرگ و میر نوزادان شاخص رشد سلامت در جامعه است

کد خبر : 15954

کنگره بین‌المللی «اختلالات هماتولوژی و آنکولوژی در نوزادان» آغاز بکار کرد.

به گزارش صبح مشهد، مراسم آغاز به کار این کنگره دو روزه با حضور دکتر رضا سعیدی؛ مدیر عامل بیمارستان رضوی، دکتر علیرضا مرندی؛ رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور و جمعی از متخصصان و پزشکان داخلی و خارجی در حوزه بیماری‌های خونی و سرطانی نوزادان، صبح امروز در مشهدمقدس برگزار شد.
از جمله موضوعات اصلی روز نخست کنگره می‌توان به آنمی‌های دوران نوزادی، اختلالات خونریزی دهنده و ترمبوتیک در دوره نوزادی، هموگلوبینوپاتی‌ها و تشخیص قبل از تولد، پیوند مغز و استخوان و سلول‌های بنیادی در نوزادان، اشاره کرد.
اختلالات پلاکتی در نوزادان، آنکولوژی و نئوپلاسمای نوزادان، ناسازگاری‌های خونی و تعویض خون در نوزادان، کاربردها و عوارض تجویز فرآورده‌های خونی در نوزادان و همچنین نقایص ایمنی، نوتروپنی و لنفوپنی در دوره نوزادی، سرفصل‌های نشست‌های علمی روز دوم کنگره به‌شمار می‌رود.
سمینار «مراقبت‌های پرستاری در دسترسی‌های عروقی و تست‌های آزمایشگاهی در نوزادان» نیز به عنوان یکی از برنامه‌های جانبی این کنگره، امروز در سالن مدرسه قلب بیمارستان رضوی برپا می‌شود.

دکتر مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور در آیین افتتاحیه گفت: کاهش مرگ و میر نوزادان نشان رشد در شاخص های سلامت جامعه است و دوره نوزادی، زمان حساس و شکننده ای در طول دوره حیات وی به شمار می رود.
همچنین کارگاه آموزشی «ارزیابی انتقادی مقالات» زیر نظر دکتر محمدسعید عبدالزهرا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کوفه، پنج‌شنبه، ششم اردیبهشت ۱۳۹۷، در سالن مدرسه قلب بیمارستان رضوی، برگزار خواهد شد.
کنفرانس طب انتقال خون و بیمارستان عروسکی، از جمله برنامه‌های جانبی این کنگره به شمار می‌رود که روز چهارم اردیبهشت ماه، در این بیمارستان فوق تخصصی برپا شد.
یادآور می‌شود، کنگره بین‌المللی اختلالات هماتولوژی و آنکولوژی در نوزادان، پنجم و ششم اردیبهشت سال جاری، در بیمارستان رضوی در حال برگزاری است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن