اسلاید شوشهری

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی بخشید

کد خبر : 47959

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای یک بیمار مرگ مغزی ۵۴ ساله مشهدی در این شهر، موجب نجات و ادامه زندگی چهار بیمار نیازمند عضو پیوندی شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ابراهیم خالقی افزود: در هزار و دویست و نوزدهمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم علی اکبر صدیقی، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان رضوی پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد به بانوی ۲۴ ساله ساکن این شهر که سال‌ها از نارسایی کبد رنج می‌برد اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قرنیه‌های مرحوم زنده یاد علی اکبر صدیقی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست آن زنده یاد نیز برای پیوند به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن