اجتماعیاستانیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

کاهش ۴ درصدی سرقت در استان/ شعار هفته ناجا؛ پلیس برای امنیت- امنیت برای همه

کد خبر : 12271

امسال حدود ۱۰ درصد تماس های عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته که به ۸۱۲ هزار و ۲۱۸ تماس عملیاتی رسیده است.

نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان رضوی به مناسبت هفته ناجا برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، سردار قادر کریمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در شش ماهه اول امسال ۱۵ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: در بحث کشفیات قاچاق کالا و ارز نیز در این مدت هفت درصد افزایش کشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال داشته ایم.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در نیمه نخست امسال ۶ هزار و ۹۰۶ کیلوگرم مواد محترقه در استان کشف شد که ۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.
سردار کریمی افزود: در بخش آدم ربایی نیز در ۶ ماهه نخست امسال در استان تیم های پلیس به خوبی عمل کردند و آسیبی به گروگانها وارد نشد.
وی گفت: امسال حدود ۱۰ درصد تماس های عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته که به ۸۱۲ هزار و ۲۱۸ تماس عملیاتی رسیده است.
سردار کریمی با اشاره به راه اندازی قرارگاه امام رضا (ع) در دهه اول محرم برای تامین امنیت عزاداران در مشهد افزود: در بخش امنیت دهه اول محرم اقدامات خوبی انجام شد و ۳۲۰ هیات در حرم مطهر رضوی با امنیت بالا به عزاداری پرداختند.
وی با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی از جمعه ۱۴ مهرماه، تصریح کرد: برای ایجاد تنوع ماموریتی در این هفته برنامه ریزی شده تا برنامه های عملیاتی، انتظامی و اجتماعی در استان با استفاده از ظرفیتهای درون و برون سازمانی برگزار شود.
کریمی خاطرنشان کرد: صبحگاه مشترک با حضور اعضای شوای تامین استان، سخنرانی فرماندهان انتظامی پیش از خطبه های نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از قاریان قرآن کریم، ملاقات روزانه با مردم از طریق سامانه ۱۹۷ و ملاقات با مسئولان قضائی، ائمه جمعه و جماعات و هیاتهای مذهبی از برنامه های این فرماندهی در هفته نیروی انتظامی است.
وی دیدار و نشست با اصناف مختلف، نمایندگان مجلس، حضور در مدارس و دانشگاه ها با اجرای قرائت پیام مهر، بازدید دانش آموزان از مراکز انتظامی و برپایی نمایشگاه دانش آموزی برای شناساندن آسیبهای اجتماعی به دانش آموزان و بازدید این قشر از مناطق مرزی را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.
سردار کریمی افزود: اقدامات آموزشی و راهنمایی به شهروندان به خصوص در حاشیه شهر مشهد توسط پلیس، چاپ و توزیع ویژه نامه پلیس رضوی، انتشار پیام های آموزشی در فضای مجازی، برنامه های ورزشی، اجرای مانورهای اقتدار توسط یکانهای ویژه و یکان امداد در مدارس مختلف و دیدار با نخبگان نیز در این ایام عملیاتی می شود.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: این اقدامات باید راهگشا برای دریافت مطالبات مردم و توقع از پلیس برای برنامه ریزی یکسال آینده با شعار ‘پلیس برای امنیت و امنیت برای همه’ باشد.
وی بیان کرد: حضور مقتدرانه پلیس در سطح شهرها تضمین کننده امنیت است و در این راستا به دنبال تقویت واحدهای گشتی و ایجاد و تشکیل یکان امداد برای امر پیشگیری هستیم .
کریمی افزود: با تقویت گشتهای پلیس در سطح شهر مشهد در ۴۰ روز گذشته میزان سرقتهای خرد و خشن نسبت به ۴۰ روز قبل چهار درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین پلیس فتا با اشراف کامل جرایم مربوط به فضای مجازی را پیگیری می کند و درصد جرایم عمومی و اجتماعی در فضای مجازی نیز کاهش یافته است.
سردار کریمی با اشاره به گذشت ۴۰ روز از انتصاب خود به سمت فرمانده انتظامی استان، خاطرنشان کرد: در مجموعه پلیس از همه ظرفیتها و پتانسیل هایی که می تواند به افزایش امنیت و کاهش آسیبهای اجتماعی کمک کند، استفاده خواهیم کرد.
وی بیان کرد: اگر احساس نیاز باشد که باید جابجایی صورت گیرد این امر انجام خواهد شد ولی جابجایی ها به پنج درصد نخواهد رسید.
کریمی ادامه داد: راه اندازی پلیس گردشگری مسلط به زبانهای عربی، انگلیسی و روسی در دستور کار است و تا پایان مهر ماه در منطقه ثامن مشهد این مهم عملیاتی خواهد شد

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن