شهری

یک ایجاد یک نگاه واحد در منطقه مانع حضور بیگانگان در منطقه است

کد خبر : 55071

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: یک ایجاد یک نگاه واحد در منطقه مانع حضور بیگانگان در منطقه است و هفته علم ایران و عراق باعث ایجاد یک نگاه واحد در منطقه می تواند موثر باشد.

به گزارش صبح مشهد، محمد تقی احمدی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:قبل از حضور در رویداد هفته علم ایران عراق دانشگاه رای با بعضی از کشورها ارتباط داشتیم.

وی ادامه داد: ارتباط با دانشگاه ها علاوه براینکه ارتباط علمی برقرار می شود در زمینه های دیگر از جمله سیاسی، فکری، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی ارتباط برقرار می شود.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: از جمله این کشور می‌توان به عراق اشاره کرد که نزدیک ترین کشورها به ما است.

احمدی با بیان اینکه عراق از چند جهت حایز اهمیت است، گفت: عراق از نگاه سیاسی خیلی به نگاه سیاسی کشور ما نزدیک است و در تعاملات بین المللی و جبهه گیری بین المللی خیلی همکار هم داریم پس لازم است هر چه در چنطه داریم تلاش کنیم کشور عراق از لحاظ علمی رشد کنند.

وی افزود: در این رویداد ۲۴ رئیس دانشگاه های مختلف و قدر عراق شرکت کردند ما آمدیم در این همایش بحثهای زیادی انجام دهیم از جمله تبادل دانشجو تبادل هیات علمی ها در فرصت مطالعاتی کوتاه مدت دو جانبه برای اساتید و دانشجویان برگزاری مسابقات ورزشی دوجانبه اشاره کرد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: استفاده از اساتید دو‌ کشور در هئیت های تحریریه مجلات علمی که این نکته خیلی مهمی است در بحث دیپلماث علمی، برگزاری همایشهای مشترک در رابطه با مباحث علمی داریم خیلی مهم است از دیگر صحبتهای بود که بین دانشگاه ما و دانشگاهای عراقی صورت گرفت.

احمدی تصریح کرد: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی ریشه هایش عمیق تر شود لازم است که دیگر کشور ها تعامل بیشتری داشته باشیم تمام دانشجویان خارجی که در دانشگاه ما درس می خواند در آینده سفرای ایران در آن کشورها خواهند شد.

وی افزود: نکته دیگر اینکه دانشجویان خارجی که در کشور ما تحصیل می کنند در آینده در کشور خود جایگاهی و مقامی در عراق پیدا می کنند و اگر بخواهیم سهم قدرتی در این کشور داشته باشیم بایستی این مسیر را هموار تر کنیم و بیشتر به آن بها برایش وقت بگذاریم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه بیان کرد: دانشگاه رازی ۱۵ قرار داد با دانشگاه عراق تفاهم نامه امضا کرده که البته باید این نکته را در نظر داشت که این تفاهم نامه ها کلی و در تمام زمینه ها است که تلاش داریم این تفاهم نامه های کلی منجرب به قرار داد شود .

وی بیان کرد: ما با دانشگاه های بغداد دیاله مستقبل حله بصره و چند دانشگاه دیگر عراق تفاهم نامه امضا کردیم .

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه بیان کرد: این رویداد می تواند بسیار موثر باشد در منطقه دشمنان ما تلاشان بر این است که بین جمهوری اسلامی و اعراب که خیلی بهم نزدیک هستند تفرقه ایجاد کنند.

احمدی عنوان کرد: دشمن در مرحله بعد تلاش می کنند بین ما و کشورهای مثل عربستان کشورهای از این دست تفرقه ایجاد کنند و اگر بخواهیم یک جبهه مقاومت شکل بدهیم اگر بخواهیم نگاه منطقه معطوف به هم شود و از ورد کشورهای بیگانه به منطقه مثل آمریکا اسرائیل و انگلیس و آلمان و سایر کشور به این منطقه جلوگیری شود چاره ای نداریم، مگر اینکه یک نگاه واحد ایجاد کنیم این اجلاس در این زمینه می تواند موثر باشد.

یادآور می شود: رویداد بزرگ علمی بین المللی هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با حضور ۶۰ دانشگاه دو کشور از ۱۵ مهرماه تا ۲۰ مهر ماه امسال در مشهد در حال برگزاری است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن