استانی

بارشهای پراکنده و کاهش دما در راه خراسان رضوی

کد خبر : 33945

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: شروع بارشهای پراکنده باران و وزش باد موجب کاهش دمای هوا در سطح این استان می‌شود.

صبح مشهد– محمد غیوری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: روند کاهش دمای هوا در خراسان رضوی از روز سه‌شنبه آتی ششم آبان ماه جاری در پی بارش باران و وزش باد تشدید خواهد شد.

وی ادامه داد: افزایش ابرناکی آسمان خراسان رضوی از عصر دوشنبه پنجم آبان ماه بارشهای پراکنده باران را به ویژه در نیمه شمالی استان همراه با افزایش شدت وزش باد در روز سه‌شنبه پس از آن به دنبال دارد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وضعیت جوی استان ظرف امروز سوم و فردا یکشنبه چهارم آبان ماه آرام همراه با افزایش حجم آلودگی هوا در شهرهای بزرگ پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: بر همین اساس بیشینه دمای امروز هوای مشهد که ۲۱ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده تا روز دوشنبه پنجم آبان ماه به ۲۵ درجه خواهد رسید.
غیوری ادامه داد: بیشینه دمای هوای این کلانشهر روز سه‌شنبه ششم آبان ماه به ۲۲ درجه سلسیوس کاهش یافته و روند افت دمای هوا در این کلانشهر تا پایان هفته ادامه خواهد داشت تا جایی که روز پنجشنبه هشتم آبان به ۲۰ درجه نزول می‌کند.
فریمان در مرکز خراسان رضوی با کمینه دمای یک درجه سلسیوس و سبزوار واقع در غرب استان با بیشینه‌ دمای ۲۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت گذشته بودند.
بیشترین شدت وزش باد نیز طی همین مدت از سبزوار در غرب خراسان رضوی با سرعت ۴۳ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن