اقتصادی

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی:

هیات‌های تجاری باید بازارهای عربستان را بازیابی کنند

کد خبر : 52155

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: چندین سال ارتباط ما با عربستان قطع بوده و حالا باید سازمان توسعه تجارت با برگزاری نمایشگاه با حضور هیات‌های تجاری زمینه‌ای را فراهم کند تا دو طرف بازارهای جدیدشان را بازیابی کنند.

به گزارش صبح مشهد، کاظم شیردل در گفت‌وگو با خبرنگار ما درخصوص تاثیرات اقتصادی از سرگیری روابط ایران و عربستان در خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از مهمترین پتانسیل‌هایی که در پی بهبود روابط کشورمان با عربستان ایجاد می‌شود این است که علاوه بر عربستان، روابط ما با سایر کشورها از جمله کشورهای سی.آی.اس هم بهبود می‌باید و می‌توانیم صادرات بیشتری به این مناطق داشته باشیم؛ چراکه بیشترین صادرات به آسیای میانه از خراسان رضوی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از ازسرگیری مجدد پروازها بین دو کشور وضعیت صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری ما در استان بهبود پیدا می‌کند، ادامه داد: یکی از مهمترین نکته‌هایی که باید به آن اشاره کرد این است که در پی این اتفاق ارتباطات ما با حوزه کشورهای خلیج فارس افزایش پیدا می‌کند و مشکلاتی که با این کشورها به دلیل تیرگی روابط با عربستان داشتیم حل می‌شود که این مساله حائز اهمیت خواهد بود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه چندین سال ارتباط ما با عربستان قطع بوده و حالا باید سازمان توسعه تجارت با برگزاری نمایشگاه با حضور هیات‌های تجاری دو طرف بازارهای جدید را بازیابی کنند، افزود: باید میان کشورها رفت و آمد صورت گیرد؛ چراکه شرایط تولید و صادرات طی این سال‌ها تغییر کرده و باید با سفر هیات‌های تجاری دو کشور برای شرایط جدید برنامه ریزی کنیم.

شیردل توسعه صنعت گردشگری، سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز و حتی صادرات کالاهایی همچون میوه را از جمله اقداماتی برشمرد که در توسعه روابط اقتصادی با عربستان تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط پارلمان بخش خصوصی دو کشور با یکدیگر بیان کرد: ما باید با سفر هیات‌های تجاری‌مان به عربستان بازارهای جایگزین در این کشور را که بعد از قطع روابط با ایران ایجاد شده بود شناسایی و مجددا بازار هدف را مورد ارزیابی قرار دهیم.

منبع: ایسنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن