اجتماعی

گرما نابرابری اجتماعی را پررنگ‌تر خواهد کرد؟

کد خبر : 56851

استرس گرمایی ناشی از تغییرات آب و هوایی می‌تواند نابرابری اجتماعی را بدتر کند.

به نقل از بیزینس، گرما ارتباط موذیانه‌ای با نابرابری اجتماعی دارد زیرا با افزایش دما به دلیل تغییرات آب و هوایی، اغلب این فقرا هستند که بیشترین تأثیرات سلامتی و اقتصادی را متحمل می‌شوند؛ بنابراین مقابله با نابرابری استرس گرمایی برای سیاست‌گذاران در سراسر جهان، به‌عنوان بخشی از برنامه‌های ملی سازگاری آب و هوا، حیاتی است.

نتایج تحقیقات علمی نشان می‌دهد که جهان به سمت گرمای شدیدتر پیش می‌رود و تحقیقی در مورد تغییرات آب و هوایی درسنگاپور که هفته گذشته منتشر شد، پیش‌بینی می‌کند که میانگین دمای روزانه در این مناطق می‌تواند تا پایان قرن تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش یابد.

سازگاری برای به حداقل رساندن بار اجتماعی ناشی از موج گرما بسیار ضروری است، با این حال، درک ما از ظرفیت سازگاری ناقص است.

نتایج نشان داده است که روند موج گرما منجر به بیش از ۴۰ درصد قرار گرفتن در معرض بیشتر آن از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ در مقایسه با منطقه با بالاترین درآمد چارک شده است.

نتایج تحقیقات موسسه اتحادیه کارگری اروپا نشان می‌دهد که کشورهای اروپایی تاکنون به اندازه کافی به تأثیر افزایش دمای جهانی بر سلامت و رفاه جمعیت شاغل توجه نکرده‌اند. این امر به ویژه در مورد حرفه‌هایی که بیشتر در معرض خطر گرما قرار گرفتن صادق است.

یافته‌های محققان نشان داد زمانی که دمای محیط از ۳۸ درجه سانتی‌گراد بیشتر شود، خطر کلی آسیب ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

گرما، خطری شغلی به ویژه برای کارگران در بخش‌های کم مهارت مانند ساخت وساز، کشاورزی، تعمیر و نگهداری جاده‌ها و باغبانی شناخته شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن