اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

وزیر فرهنگ:ترویج نمادهای ایرانی اسلامی از برنامه‌های این وزارتخانه است

کد خبر : 43678

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم وظیفه خود می‌داند هویت ایرانی اسلامی را احیا و نمادهای مهم این هویت را ترویج کرده و پاس بدارد.

به گزارش صبح مشهد، محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در همایش ملی نکوداشت آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی در مشهد افزود: در برنامه تحولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که ذیل برنامه مردمی دولت سیزدهم است، جایگاه مهم برای ترویج بزرگان در حوزه‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: حمایت جدی این وزارتخانه از فعالان حوزه‌های مختلف برای احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی در دستور کار است و یکی از وظایف قطعی ما حضور در کنار آنان برای تسهیلگری در این زمینه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نقش حوزه های علمیه هم گفت: در ۲۰۰ سال اخیر که جریان فقاهتی به جریان غالب تبدیل شد و با پیروزی انقلاب اسلامی به اوج خود رسید، فقه سیاسی تشیع حاکمیت سیاسی را نیز به دست آورد که یکی از مهمترین ستونهای حاکمیت فقه سیاسی حوزه علمیه خراسان است و یکی از بزرگان این حوزه مرحوم آیت الله سیدمحمود حسینی شاهرودی بود.

وی افزود: از برکات آن مرحوم همین بس که بعد از ۵۰ سال از فوت او این همایش در سه نقطه کشور برگزار می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: نقش مهم سیاسی این مرحوم در حمایت از فداییان اسلام و شهید نواب صفوی و مرجعیت امام خمینی (ره) از مهم‌ترین نقاط درخشان کارنامه سیاسی این فقیه است.

آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی در سال ۱۲۶۲ شمسی در قلعه آقا عبدالله از توابع شاهرود به دنیا آمد، وی تحصیلات خود را در زادگاه خود و مشهد و نجف اشرف دنبال کرد و در سن ۳۵ سالگی به درجه اجتهاد رسید.

احیای پیاده روی اربعین، ساخت شهرک مسکونی طلاب، تاسیس آموزشگاه برای فرزندان ایرانیان در عراق، ایحاد بیمه درمانی برای طلاب و ساخت و بازسازی مساجد مدارس از جمله فعالیت‌های این مرجع بزرگ است که از حامیان نهضت امام خمینی (ره) هم محسوب می شود.

آیت الله شاهرودی در سال ۱۳۵۳ در نجف درگذشت و در حرم مطهر حضرت امام علی (ع) به خاک سپرده شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن