شهری

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد

۳۹۶هزار نفر در صف وام ازدواج

کد خبر : 60681

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در خصوص تسهیلات ازدواج، در پایان سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۴۹ هزار نفر در صف انتظار دریافت وام بودند، اما این تعداد در سال جاری به حدود ۳۹۶ هزار نفر افزایش یافته است که نشان از کاهش نیافتن متقاضیان در صف و کندی پرداخت تسهیلات ازدواج دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، ذبیح ا… خداییان در نشست خبری روز گذشته در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که با توجه به شکایات متعدد در درگاه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی (www.۱۳۶.ir) پیرامون مشکل ثبت نام تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری، سازمان بازرسی چه اقداماتی را برای رفع این مشکل انجام داده است؟ گفت: در سال ۱۴۰۲، با پیگیری‌های انجام‌شده و همکاری بانک‌ها، حدود ۲۰۰ همت تسهیلات برای فرزندآوری و ازدواج پرداخت شد. تعهدات شبکه بانکی به‌طور کامل اجرا و حتی ۱۰۶ درصد از تعهدات ابلاغی نیز عملی شد. تسهیلات فرزندآوری نیز با افزایش ۳۷ درصدی مواجه شد و تعداد متقاضیان در صف انتظار حدود ۱۶۵ هزار نفر کاهش یافت.

وی افزود: با وجود این موفقیت‌ها در سال گذشته، عملکرد بانک‌ها در شش‌ماه نخست سال ۱۴۰۳ با کندی مواجه بوده است. به‌عنوان‌مثال، تعداد متقاضیان وام فرزندآوری در صف انتظار تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۸۰ هزار نفر بود اما این رقم اکنون به ۴۱۷ هزار نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص تسهیلات ازدواج، در پایان سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۴۹ هزار نفر در صف انتظار دریافت وام بودند اما این تعداد در سال جاری به حدود ۳۹۶ هزار نفر افزایش یافته است که نشان از کاهش نیافتن متقاضیان در صف و کندی پرداخت تسهیلات ازدواج دارد.

از بانک مرکزی خواهش دارم همانند سال گذشته که رشد چشمگیری در این زمینه نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت، عمل شود. اگر ببینیم بانک‌ها به وظایف خود در این زمینه عمل نمی کنند برای آن ها پرونده تشکیل می‌دهیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن