مجمع نکوداشت غدیر

جلسه هم اندیشی درخصوص زمینه های همکاری مشترک میان مجمع نکو داشت غدیرو موسسه هنر هشتم خراسان:

ترویج و توسعه فرهنگ دینی و انقلابی به ویژه در حوزه فرهنگ غدیر، مهمترین زمینه همکاری و تعامل است

کد خبر : 60285

جلسه هم‌اندیشی در خصوص همکاری‌های مشترک میان مجمع نکو داشت غدیر و موسسه فرهنگی و هنری ادب آفرینان هنرهشتم خراسان برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی مجمع نکو داشت غدیر، در این نشست هم اندیشی و همکاری های مشترک موضوعات متعددی در راستای تقویت همکاری‌های آموزشی، دانشجویی و فرهنگی وافزایش همکاری های آموزشی، دانشجویی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.این نشست به منظور شناسایی زمینه‌های مشترک و ارتقاء تعاملات فرهنگی و هنری میان دو موسسه صورت پذیرفت.

در این راستا، مدیران دو موسسه به تبادل نظر در خصوص طرح‌های آموزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همچنین فرصت‌های همکاری در پروژه‌های مختلف پرداختند.

حسین فلاح مباحث و موضوعات مدنظر مجمع نکو داشت غدیر و نیز اولویت های این مجموعه را در نشست بیان و تأکید کرد: ترویج و توسعه فرهنگ دینی و انقلابی به ویژه در حوزه فرهنگ غدیر، مهمترین زمینه همکاری و تعامل این دو نهاد فرهنگی است.

وی با ترسیم خطوط کلی حوزه ترویج فرهنگ غدیر، بر لزوم طراحی و ترسیم سند جامع همکاری های مشترک فرهنگی و هنری این دو مجموعه تأکید نمود و گفت: تعامل و همکاری مشترک در اجرای برنامه های فرهنگی وهنری مشترک در ایام غدیر و مناسبت های مختلف و جشنواره فرهنگی و هنری واژه در نیمه شعبان از مهمترین زمینه های همکاری این دو نهاد خواهد بود.

مدیر مجمع نکو داشت غدیر به فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبری می فرمایند جوانان ظرفیت امید بخش کشور، موتور محرکه و پیشران طرح های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که جمعیت ۳۶ میلیونی کشور را شامل و از این جمعیت حجم قابل توجهی در دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل می باشند؛ لذا این جوانان دارای استعدادها بی نظیری در تمامی زمینه ها هستند و باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

سید مهدی سینی چی نیز در ادامه به فرهنگ و اخلاق اسلامی اشاره کرد و گفت: دین اسلام برای همه امورات ما برنامه تعیین کرده است و اگر ما برنامه های و مولفه ها و شاخص های دین اسلام را اجرایی کنیم تمام مشکلات و معظلات اجتماعی ما برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: پر کردن اوقات فراغت جوانان بسیار مهم است و همت سایر دستگاه های مرتبط را نیزمی طلبد چرا که جوان انرژی و نیروی جوانی خود را در راه صحیح از جمله فرهنگ و هنر تخلیه کند و در این زمینه باید زمینه لازم را در اختیار آنها قرار داد.

مدیر موسسه فرهنگی و هنری ادب آفرینان هنرهشتم خراسان انجام فعالیت های فرهنگی و هنری را کمک کننده خلق، توسعه و ترویج فرهنگ غدیر دانست و اظهار کرد: جوانان را به عنوان یکی از اجزای اصلی برای حرکت به سمت رشد و اعتلا ایرانی – اسلامی باید آماده کنیم؛ فضای ذهنی جوانان باید آماده باشد و فرهنگ غدیر جزئی از فرهنگ روزمره او شده باشد. در این راه تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری دانشجویی و انجمن‌های علمی و مذهبی می توانندبسیار موثر باشند. مجمع نکو داشت غدیر در خلق، توسعه و ترویج فرهنگ غدیر و رشد و اعتلای دینی جوانان می‌توانند کمک کنند.

گفتنی است، هدف اصلی این نشست، ایجاد بستر مناسب برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در هر دو نهاد بود. در این نشست هم‌اندیشی، موضوعات متعددی در راستای افزایش همکاری‌های آموزشی، دانشجویی و فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از جمله محورهای اصلی این جلسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱٫ برگزاری کارگاه‌های آموزشی: طراحی و اجرای کارگاه‌های آموزشی مشترک با هدف ارتقاء مهارت‌های هنری و فرهنگی.

۲٫ تولید محتوای مشترک: همکاری در تولید محتوای فرهنگی و هنری با محوریت غدیر و مفاهیم آن.

۳٫ برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها: برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های هنری به منظور ترویج فرهنگ غدیر.

۴٫ حمایت از هنرمندان جوان: ایجاد بسترهای لازم برای حمایت از هنرمندان جوان و دانشجویان در زمینه‌های مختلف هنری.

۵٫ تبادل تجربیات: تبادل تجربیات و نظرات میان اعضای دو مجموعه به منظور بهبود کیفیت فعالیت‌ها.

این جلسه به عنوان یک گام مثبت در جهت تقویت همکاری‌های فرهنگی و هنری میان دو نهاد، می‌تواند به ترویج فرهنگ غدیر و ارتقاء سطح فعالیت‌های فرهنگی در جامعه کمک کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن