زندگی

عشق یک انتخاب است 

کد خبر : 60168

زمانی که ما آکنده از رنجش ،خشم و انزجار از خطاهای گذشته ایم چطور می‌توانیم با زبان عشق یکدیگر صحبت کنیم ؟ما این قابلیت را داریم که تصمیمات غلط بگیریم و همه ما این کار را کرده ایم.

فرزانه پیرو احمدی لنگرودی- کارشناس ارشد مشاوره خانواده

صبح مشهد- بارها شده ما به زبان انتقادی صحبت کرده ایم و کارهای آزار دهنده هم انجام داده ایم .ما به این انتخابها افتخار نمی‌کنیم. ولی شاید در آن لحظه این رفتار موجه بنظر می آمده. انتخاب‌های غلط گذشته به این معنی نیست که ما در آینده نیز به این انتخابها دست بزنیم .بر عکس می‌توانیم بگوییم متاسفم .من میدونم که تو رو اذیت کردم اما میخوام در آینده نزدیک متفاوت باشم .می‌خواهم به زبان عشق خودت تو را دوست بدارم .می‌خواهم نیازهای تو را بر طرف کنم .

عشق ،گذشته را پاک نمیکند اما آینده را متفاوت می‌کند. این شناخت زبان اصلی عشق طرف مقابل مان کمک می‌کند فضای عاطفی ای خلق کنیم که در آن می‌توانیم کشمکش ها و خطاهای گذشته راجبران کنیم .

وقتی طبیعتا از عملی خوشمان نمی آید انجام آن بیشتر مهرو محبت ما را می رساند .عشق تنها یک نیاز عاطفی است که امنیت ،احساس ارزشمندی و اهمیت داشتن نیازهای اساسی ما هستند که با عشق پر می‌شود.

اگر الگوی امرو نهی کردن و محکوم کردن یکدیگر را ادامه دهیم ازدواج از هم می‌پاشد. وقتی این مخزن خالی باشد ما دیگر هیچ احساسی نسبت به هم نداریم و فقط پوچی و درد را تجربه میکنیم .

و تاکید بنده بر این است که زبان عشق کودکان خود را نیز پیدا کنید تا ارتباط موثر تری با آنها برقرار کنید و همچنین در آینده آنها نیز تاثی گذار خواهد بود

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن