اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

حرکت بیش از ۱۰هزار زائر پیاده از استانهای گلستان، سمنان، خراسان شمالی و جنوبی به سمت مشهد الرضا

کد خبر : 59863

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: باتوجه به ایجاد ۳۶۰ایستگاه صلواتی در محورهای ورودی به مشهد توسط خیرین برای خدمت رسانی به زایرین پیاده،  به حدود ۶۰ ایستگاه جدید در کل ۹۷۰کیلومتر پوشش خدماتی نیاز داریم.

به گزارش صبح مشهد، دکتر حسین رضائی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت:  امسال به لطف خدا از این تعداد ایستگاه ۲۵۵محل آن برای اسکان شبانه با ظرفیت ۴۹۰۰۰زائر مرد و ۴۵۰۰۰ زائر خانم در مسیر جاده ای آماده شده است.

وی گفت ؛ تعداد سرویس های بهداشتی به ۱۸۶۵ و تعداد حمام های در مسیر  به ۵۶۶باب افرایش یافته است.

لازم به ذکر است کلیه هزینه های عمرانی در ایستگاه هاتوسط خیرین انجام و بخش لجستیک جاده ای از توان مردمی خوبی برخوردار است.

رضائی افزود ؛در محور فاروج به مشهد ۷۸ ایستگاه با ظرفیت خواب ۲۳۰۰۰نفر در محور سرخس ۱۵ ایستگاه با ظرفیت خواب ۱۲۰۰ نفر،  از رباط سبزوار تا مشهد ۹۶ایستگاه با ظرفیت خواب ۳۲۰۰۰ نفر با امکانات رفاهی آماده و مابقی در سایر محورها متمرکز است.

سخنگو جمعیت خدمتگزار همچنین گفت :تمهیدات لازم جهت تامین ۲میلیون قرص نان در دهه آخر صفر در محورهایی ورودی با نصب دستگاهها پخت نان و مساعدت استانداری و فرمانداری و شورای آرد و نان انجام و آب شرب و غیر شرب ایستگاه ها،  هم تامین شده است.

رضایی گفت ؛انتظار است ادارات اوقات ومجموعه استان قدس و سایر منابع خیر،  که نذورات  آب  دارند،  این نذورات را به زایرین پیاده اختصاص دهند. وی افزود ؛ اقدامات تامین ۸۳۰۰ کپسول گاز وتامین  نفت و گازوئیل درخواستی ایستگاه هادر حال پیگیری است و  انشاءالله با ورود دستگاه های آب سرد کن و یخ ساز  بتوانیم یخ مورد نیاز ایستگاه های پر تردد را حل کنیم.

در حال حاضر ایستگاه های صلواتی مسیر خراسان جنوبی،  خراسان شمالی، سمنان و شهر های شمالی فعال و بیش از ۱۰ هزار، زایرین شهرهایی دور در مسیر هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن