اخبار مهماسلاید شو

زورگیـری های خونبـار بانـد «مـوسیخی‌ها !»

کد خبر : 56818

اعضای این باند قمه‌کش در یک شب۱۱ بار زورگیری کردند و ۲ نفر را به بیمارستان فرستادند

صبح مشهد- پلیس مشهد در یک عملیات ضربتی شبانه، اعضای باند مخوف «موسیخی‌ها» را در حالی دستگیر کرد که فقط در یک شب ۱۱ بار زورگیری کردند و ۲ طعمه خود را با ضربات قمه به بیمارستان فرستادند.

روزنامه خراسان نوشت، زورگیری‌های وحشتناک اعضای این باند آپاچی‌سوار، از حدود ساعت ۱۵ عصر هجدهم دی، زمانی زنگ پلیس ۱۱۰ را به صدا درآورد که پسر جوانی در منطقه قاسم آباد مشهد قصد داشت خواهر کوچکش را به مدرسه ببرد اما ناگهان ۲ جوان آپاچی‌سوار مقابلش توقف کردند و یکی از آن ها قمه‌ای ترسناک را زیر گلوی پسر جوان گذاشت و با تهدید به مرگ، گوشی تلفن او را ربود. هنوز ساعتی از این ماجرا نگذشته بود که چندین بار دیگر زنگ تلفن ۱۱۰ باز هم جیغ کشید و مال‌باختگان از زورگیری‌های ۲ جوان آپاچی‌سوار شکایت کردند که «موهای سیخی» داشتند. در حالی که تکاپوی پلیس برای شناسایی زورگیران آپاچی‌سوار آغاز شده بود،

ناگهان خبر وحشتناک دیگری به پلیس گزارش شد. مرد جوانی که با ضربات قمه دو جوان با «موهای سیخی» مجروح شده بود به نیروهای انتظامی گفت: ساعت حدود ۲۰:۳۰ شب به سمت منزلم در حرکت بودم که در خیابان بهار به دام زورگیران آپاچی‌سوار با «موهای سیخی» افتادم و آن‌ها وقتی مقاومتم را دیدند با ضربات قمه مرا مجروح کردند و بعد از سرقت گوشی تلفنم متواری شدند.

هنوز یک ساعت بیشتر از این ماجرای تکان دهنده نگذشته بود که جوان دیگری درخیابان اما رضا(ع) و با ضربات قمه دو جوان«موسیخی» روانه بیمارستان شد. او به نیروهای انتظامی گفت: مغازه ام را تعطیل کردم و به طرف منزلم می رفتم که ناگهان ترک‌نشین یک دستگاه موتور سیکلت بنلی سفید رنگ(آپاچی) کنارم ایستاد و با تهدید قمه قصد زورگیری داشت ولی من در برابر آن‌ها مقاومت کردم که ناگهان او تیغه قمه را بر دستم فرو برد و من از درد فریاد کشیدم. آن ها سپس گوشی مرا گرفتند و فرار کردند.

گزارش اختصاصی روزنامه خراسان حاکی است: طولی نکشید که تا ساعت ۲ بامداد نوزدهم دی، ۱۱ بار تلفن پلیس ۱۱۰، دو جوان «مو سیخی» را فریاد زد که در نقاط مختلف شهر مشغول زورگیری بودند و آخرین بار نیز پسر دیگری در خیابان وحید (کوی طلاب) طعمه زورگیری‌های هولناک آپاچی سواران «موسیخی» شده بود. در همین حال و با گزارش شبانه زورگیری‌های مذکور به فرمانده انتظامی مشهد، بی‌درنگ سرهنگ احمد نگهبان به سوی ستاد فرماندهی حرکت کرد و در ساعات اولیه بامداد دستورات ویژه‌ای را برای شناسایی و دستگیری باند «موسیخی‌ها» صادر کرد. این گونه بود که دقایقی بعد جلسه تحلیلی و کارشناسی جرم در اتاق رئیس کلانتری میرزا کوچک خان به ریاست سرهنگ علی برزنونی برگزار شد و چندین گروه عملیاتی نامحسوس به همراه گشت‌های شبانه عازم مناطق احتمالی وقوع جرم شدند؛ چراکه بررسی‌های محیط جغرافیایی جرم نشان می‌داد زورگیران آپاچی‌سوار چندین فقره زورگیری را در حوزه کلانتری میرزا کوچک خان انجام داده‌اند و اکنون با تعقیب خط سیر مکان‌های ارتکاب جرم به احتمال زیاد باید زورگیران در مسیر۳۰متری شهید مفتح باشند.

با این تحلیل کارشناسی بلافاصله گروه‌های گشت محسوس و نامحسوس عازم خیابان‌های اطراف ۳۰ متری شدند و در یک لحظه موتور سیکلت آپاچی سفید رنگ را مشاهده کردند که مقابل مغازه آب‌میوه فروشی توقف کرده بود. با این سرنخ مهم بی سیم‌ها به صدا درآمد و خبر شناسایی موتور سیکلت «مو سیخی‌ها» به رئیس پلیس مشهد رسید. سرهنگ نگهبان که نظارت مستقیمی بر عملیات نیروهای انتظامی داشت، دستور دستگیری را صادر کرد و بدین ترتیب اطراف خیابان وحید به قرق نیروهای انتظامی درآمد اما در همین حال راکب موتور آپاچی که اطراف را می‌پایید متوجه حضور لباس شخصی‌های مشکوک شد و بلافاصله گاز موتورسیکلت را فشرد.

او با سرعت وحشتناکی به درون پیاده‌رو رفت و با فرار به کوچه و پس کوچه‌های خیابان وحید در تاریکی شب متواری شد اما در این هنگام یکی از گروه‌های عملیاتی به آب‌میوه فروشی رسید و یکی از«موسیخی‌ها» را قبل از آن که فرصت فرار بیابد به دام انداخت. با کشف یک دستگاه گوشی تلفن سرقتی از جوان مذکور که «عرفان» نام دارد وی به کلانتری انتقال یافت و بازجویی‌های تخصصی در همان ساعات اولیه بامداد آغاز شد. با اعترافات وی مشخص شد که همدست فراری او به مخفی گاه رفته و در آن جا پنهان شده است. با این سرنخ بی‌درنگ گروهی از افسران زبده دایره تجسس به سرپرستی سرهنگ میش مست (رئیس دایره تجسس کلانتری میرزا کوچک خان) عازم مخفیگاه زورگیران آپاچی سوار شدند و«یوسف»(متهم فراری) را در حالی به دام انداختند که در بازرسی از داخل کاپشن وی ۷ دستگاه گوشی سرقتی دیگر به همراه قمه‌ای کشف شد که در زورگیری‌ها از آن استفاده می‌کردند.

بنا بر گزارش روزنامه خراسان، بازجویی‌های فنی از اعضای باند «موسیخی‌ها» نشان داد که آن ها ساعاتی قبل از دستگیری۲ دستگاه گوشی سرقتی را در بولوار فروزانفر به یک مالخر جوان به مبلغ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته‌اند و سپس برای ادامه زورگیری‌ها به خیابان وحید آمده‌اند. در همین حال و با دستور سرهنگ برزنونی(رئیس کلانتری) گروه دیگری از نیروهای عملیاتی در سحرگاه نوزدهم دی به طرف مخفیگاه مالخر حرکت کردند و او را نیز به کلانتری انتقال دادند. ادامه بررسی‌ها و کنکاش‌های پلیس بیانگر آن بود که «عرفان» سرکرده باند «موسیخی‌ها» حدود ۳ ماه قبل به اتهام زورگیری و گوشی قاپی دستگیر شده اما با سپردن وثیقه به دادسرا در حالی که با ۱۹ شاکی روبه‌رو بود تا زمان رسیدگی به پرونده اتهامی آزاد شده است.

از سوی دیگر مشخص شد که وی از سوی شعبه ۲۱۶ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد نیز تحت تعقیب قرار دارد. به همین خاطر مراتب به قاضی جواد آسیان یزد(قاضی شعبه ۲۱۶ دادسرای عمومی انقلاب مشهد) اعلام شد و بدین ترتیب با دستورات قاطع قضایی تحقیقات از ۳عضو دستگیر شده باند «موسیخی‌ها» در حالی ادامه یافت که ۱۱ شاکی اموال خود را تحویل گرفتند و ۱۴ مال‌باخته دیگر نیز با مشخصات ظاهری و موتورسیکلت بنلی، آن‌ها را شناسایی کردند. این گونه بود که با طلوع خورشید یک روز کاری دیگر نیروهای انتظامی آغاز شد و بدین ترتیب عملیات‌های روزانه برای حفظ امنیت و آسایش مردم ادامه یافت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن