اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

آگاهی و مشارکت مردم شرط تحقق اهداف مشهد الرضا پایتخت فرهنگی جهان اسلام

کد خبر : 10971

زیرساختهای شهری باید در شأن و میزبانی زائران حضرت رضا علیه السلام توسعه یابد.
نشست الزامات تحقق پایتخت فرهنگی جهان اسلام در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، دبیر و سخن گوی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این نشست و در سخنانی با بیان اهداف و دستاوردهای مشهد ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: باید منافع حاصله از این میزبانی به دقت تحت نظر قرار بگیرد.
محمد رضا حیدری با تاکید بر شاخصه های بارز مشهد به عنوان دومین شهر معنوی جهان پس از مکه مکرمه گفت: مشهد الرضا با حضور امام هشتم، به عنوان قبله آمال شیعیان جهان به شمار می رود و با توجه به اینکه از دیرباز مهد ادب و فرهنگ و هنر بوده و همچنین از جایگاه علمی خاص برخوردار می باشد، باید به گونه ای متفاوت مورد توجه نخبگان و بخش فعال خصوصی قرار گیرد.
وی در بخش دیگر مطالب خود یادی از تاریخ کهن سرزمین خراسان داشت و افزود:تاریخ شاهد جنبشهای آزادی بخش بسیاری بوده که منشأ آغازین آنها از خراسان انجام شده است. این دیار تاریخی پیشگام در هنرهای تجسمی، آوازهای آیینی و فرهنگی در بخشهای مذهبی و قومی می باشد.
سخن گوی شورای پنجم در ادامه گفت: سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگر به مشهد سفر می کنند و باوجود اینکه بالغ بر ۵۰ درصد مراکز اقامتی کشور در شهر مقدس مشهد قرار دارد، لیکن توجه به زیرساختهای فرهنگی و شهری برای میزبانی مهمانان حضرت و ایجاد مراکز تفریحی متنوع از نیازهای اصلی در شهر به شمار رفته و قطعا افزایش روند بازسازی شهر، تصویر بین المللی کلان شهر مشهد را ارتقا می بخشد.
وی تاکید کرد:الزامات مشهد ۲۰۱۷در زمان باقیمانده توجه به بخشهای پرداخته نشده همانند تجلیل از مفاخر ملی خراسانی، برگزاری مراسم فاخر هنری و همچنین برنامه هایی در حوزه ی اقتصاد فرهنگ می باشد که در این راه مشارکت بخش خصوصی و نخبگان ملی و بین المللی یاری رسان می باشد.
حیدری در پایان گفت: آگاهی مردم نسبت به تاریخ و ارزشهای مشترک و همچنین مشارکت آنان از اهداف اصلی مشهد ۲۰۱۷ می باشد که منافع فرهنگی اجتماعی اقتصادی را در پی دارد و قطعا این امر با برجسته کردن مسایل فرهنگی محقق خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن