شهری

اقدامات شهرداری در فضاسازی شهری مشهد برای محرم

کد خبر : 59293

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و شهادت سرور شهیدان ابا عبدا… الحسین(ع) مشهد سیاه پوش شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، جاوید کیانی بیان کرد: همزمان با فرارسیدن دهه اول محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، اکران هایی با محوریت محرم در شهر مشهد انجام شد.

وی ادامه داد: این اکران ها در ۳۰۰ بیلبورد، ۳۰۰ استرابورد، هفت تلویزیون شهری، رول میدان شهدا و هشت نمایشگر ستونی صورت گرفت. کیانی افزود: اکران های انجام شده در راستای محرم و با محوریت های مختلف از جمله «آزادگان عالم در خیمه حسین اند»، «باز این چه شورش است که در خلق عالم است»، «ای وای بر دلم»، «نه سید الشهدا بر جدال طاقت داشت، نه ذوالجناح دگر تاب استقامت داشت» است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص فضاآرایی شهری در سطح شهر مشهد نیز گفت: پنج هزار عدد آویزستونی، پنج هزار عدد بیرقی بی‌آرتی، سه هزار عدد سردری با رنگ مشکی درخیابان های شهر و همچنین ۱۳ پرچم بزرگ ساختمانی و ۵۰۰ سازه هیئت ها به مناسبت دهه اول محرم در خیابان‌های شهر نصب شده است. وی با اشاره به قاب مفاخر نیز تصریح کرد: قاب مفاخر شهری به مناسبت دهه اول محرم به اکران تصاویر خادمین حسینی و خادمان حسینی درگذشته اختصاص پیدا کرد.

وی همچنین گفت: به مناسبت دهه اول محرم، از ۵۰۰ ایستگاه صلواتی در قالب طرح «حسینیه ای به وسعت شهر» حمایت می‌شود. طرح نمایشگاه حسینیه ای به وسعت شهر، برای سومین سال پیاپی و به مناسبت دهه اول محرم و سوگواری شهادت اباعبدا… الحسین(ع) اجرا می شود. وی ادامه داد: این نمایشگاه در محل گذر گلستان از تاریخ ۱۴ – ۱۷ تیرماه برگزار می شود و در قالب این طرح قرار است از ۵۰۰ ایستگاه صلواتی حمایت شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن