اسلاید شوشهری

گره ۲۰ ساله ترافیکی در مشهد باز شد

کد خبر : 58131

با پایان عملیات تعریض پل دهرود، گره بیست ساله بولوار رسالت باز شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از شهرآرانیوز بیست سالی هست که مشکل رفت‌وآمد در جاده سیمان، ترافیک پردردسر آن است. ترافیکی که رسالت را به یکی از گره‌های کور مدیریت شهری تبدیل کرده و در این سال‌ها همیشه یکی از موضوع‌های حمل‌ونقلی در حاشیه شهر مشهد بوده که به مطالبه‌ای جدی برای مردم و اهالی آن نیز تبدیل شده است.

گلوگاه این ترافیک سرسام‌آور، اما مسیری از روی کشف‌رود است که همه خودرو‌ها از همان بیست سال قبل تا حالا باید از یک باند خیابان عبور می‌کردند تا با گذر از روی کشف‌رود به آن طرف برسند، پل دهرود، پلی که با ظرفیت ترافیکی بیست سال قبل ساخته شده و حالا خیلی وقت است که برای حجم بالای عبور و مرور خودرو‌ها در جاده سیمان کم آورده است و سرریز این ترافیک گاهی تا کیلومتر‌ها پایین و بالاتر از پل هم می‌رسد.

معضل معارضات

اواسط سال گذشته بود که برای رفع این معضل بزرگ که زندگی مردم را تحت‌تأثیر قرار داده بود، عزمی جدی در مسئولان ایجاد و قرار شد بخشی از هزینه‌ها را دولت و بخشی را مدیریت شهری متقبل شوند و کار آغاز شد، اما چندی نگذشت که معارضات این پروژه پیچیده کم‌کم سر باز کرد و چند ماهی اجرای آن را به تعویق انداخت. خط انتقال آب آشامیدنی مشهد، تیر‌های فشار قوی خط انتقال نیرو و خطوط انتقال آب منطقه‌ای از جمله این معارض‌ها در مسیر تعریض و ساخت این پل بود، اما در نهایت از اوایل آبان ۱۴۰۲ رسما با رفع همه آنها، تعریض پل آغاز و ستون‌های پل بالا رفت. حالا بعد از پنج ماه کار شبانه‌روزی این عملیات به پایان رسیده و عید سعید فطر وعده بازگشایی آن است.

اعتبار ۶۵ میلیاردی ساخت پل

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره عملیات ساخت پل دهرود گفت: پروژه ساخت پل سه دهانه دهرود بر روی رودخانه کشف‌رود در محدوده بولوار رسالت شمالی و روستای دهرود در سال ۱۴۰۲ به سازمان عمران شهرداری مشهد ابلاغ شد و از مهرماه همین سال با رفع معارضات، عملیات اجرایی آن آغاز شد.

احسان شریعتی افزود: تعریض پل دهرود به عنوان یکی از مطالبات مردمی، در دو دهه گذشته همواره جزو درخواست‌های اهالی منطقه بوده و پس از ایجاد شهرک مهرگان و اجرای پروژه ملی مسکن در این منطقه حجم تردد این محدوده نیز بالا رفته است و به‌طور طبیعی اهمیت این پل نیز دوچندان شده بود و مورد تأکید دولت نیز قرار گرفته است. هم اکنون کار عملیات اجرایی این پل با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری شده است و در عید سعید فطر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: هم‌زمان با ساخت این پل نیز اصلاح هندسی قبل از پل برای تسهیل تردد خودرو‌های سبک و سنگین این محدوده اجرا شده و روکش آسفالت بولوار رسالت نیز از تقاطع شهید ناصری تا بعد از پل دهرود انجام شده است که مسیری یک‌دست را در اختیار ساکنان این محدوده قرار می‌دهد.

شریعتی با تأکید بر جمعیت بالای روستا‌های محدوده جاده سیمان نیز توضیح داد: اهمیت پل دهرود از آنجاست که جمعیت زیادی در روستا‌های محدوده جاده سیمان ساکن هستند و روستای گرجی سفلی که پرجمعیت‌ترین روستای کشور نیز نام گرفته است در مجاورت همین پل قرار دارد. همین موضوع سبب خواهد شد تا حجم بالایی از استفاده‌کنندگان پل دهرود از این خدمت بهره‌مند شوند. مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد تصریح کرد: یکی از مشکلات اجرای این پروژه علاوه بر حجم بالای تردد در محدوده، اجرای آن بر روی کشف‌رود بوده است که به دلیل بوی نامطبوع فاضلاب رها شده در این مسیر، کارکردن در این فضا را طاقت‌فرسا کرده بود.

وی همچنین افزود: تأمین مالی پروژه پل دهرود نیز با مشارکت دولت و وزارت راه و شهرسازی انجام شد که با توجه به اهمیت پروژه، اجرای آن با سرعت و بدون مشکل انجام شد که شایسته قدردانی است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه احداث پل دهرود هم‌زمان با دوربرگردان شهید میرزایی در حال اجرا بود، افتتاح هر دو پروژه با فاصله کمی و طبق تعهدات به پایان رسیده است.

منبع: شهرآرانیوز

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن