اسلاید شوشهری

اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد برگزار شد

کد خبر : 52578

همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در هوای سرد و بارانی امروز مشهد اجتماع بزرگ صادقیون در میدان شهدای این شهر برگزار شد و صادقیون سپس مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را پیاده روی و عزاداری کردند.

به گزارش صبح مشهد، در این اجتماع که از ساعت ۸:۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه آغاز شد نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، فرماندار مشهد و جمعی از مسوولان شورای شهر، اقشار مختلف مردم و هیاتهای مذهبی مشهد حضور داشتند.

در این اجتماع باشکوه، برخی از عزاداران پرچمهای بزرگ سیاه، سبز و قرمز منقش به عبارات، “یا صادق آل محمد، یا علی ابن موسی الرضا(ع)، یا حسین شهید(ع) و یا ابالفضل(ع)” در دست داشتند.

همچنین در مسیر حرکت، عزاداران، نوای “کشته شد از زهر کینه، صادق آل عبا، یا ابا صالح بیا و همچنین دشمنت کُشت ولی نور تو خاموش نشد، آن که فانی نشود نور خداست” را همراه با مرثیه سرایان مذهبی زمزمه کردند.

در پایان این اجتماع، عزاداران با ورود به حرم مطهر رضوی و حضور در رواق امام خمینی(ره) به سخنرانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گوش فراخواهند داد.

امام جعفرصادق(ع) در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه متولد شدند، آن حضرت در دوران عمر شریف خویش از مکتب نورانی و آسمانی جدش امام سجاد(ع) پیشوای چهارم شیعیان و پدرش امام محمدباقر(ع) کسب فیض کرد و پس از شهادت پدر بزرگوارش در ۳۱ سالگی به امامت رسید و با پایه‌ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی(ص) شد.

دوران امامت ۳۴ ساله ایشان مصادف با اواخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان بود که سرانجام این امام بزرگوار در ۶۵ سالگی بر اثر توطئه‌های منصور عباسی در سال ۱۴۸ هجری به شهادت رسید. مزار شریف آن حضرت در قبرستان بقیع در مدینه‌النبی قرار دارد.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن