زندگی

زنگ‌خطرهای دوران نامزدی

کد خبر : 49545

گاهی بحث ازدواج دو نفر خیلی جدی می‌شود یا به اصطلاح نامزد می‌کنند، یعنی حالتی که هنوز عقد انجام نشده اما احتمال ازدواج بالاست و دو نفر می‌خواهند آخرین شناخت لازم را از همدیگر به‌دست بیاورند تا تصمیم نهایی را بگیرند. بهتر است نامزدی‌ها فقط با اطلاع بزرگ ترها و اقوام نزدیک باشد تا اگر به ازدواج ختم نشد نگرانی روحی برای جوانان و خانواده‌های‌شان ایجاد نشود.

نویسنده : سید سورنا ساداتی| ‌ روزنامه‌نگار موفقیت

نکته مهم دیگر این است که هدف از نامزدی ایجاد شناخت بیشتر برای تصمیم گرفتن است؛ پس جواب منفی دادن در این مرحله خیلی بهتر است از این‌که یک زوج بعد از ازدواج با چالش‌های جدی در زندگی مواجه شوند. به همین دلیل با دیدن برخی رفتارها در دوران نامزدی باید احساس خطر کرد و تصمیم نهایی برای جواب مثبت را تا رفع نگرانی به تعویق انداخت. رفتارهایی مثل:

۱- اگر استقلال فکری ندارد
وقتی یکی از دو طرف استقلال فکری ندارد و تسلیم مطلق نظر دیگران است. استقلال فکری یعنی فرد مسائل زندگی‌اش را بشناسد، خودشناسی داشته باشد و متناسب با اهدافی که در زندگی دارد حرکت کند، دیگران برایش تصمیم نگیرند و با خانواده‌اش مشورت درست داشته باشد اما در نهایت خودش تصمیم بگیرد. از همه مهم‌تر مسئولیت تصمیمش را قبول کند. اما اگر فردی تحت تاثیر دوست یا خانواده باشد یک زنگ خطر جدی برای ازدواج با او به‌صدا درمی‌آید.

۲- اگر به موارد غیرضروری اهمیت می‌دهد
اگر یکی از طرف ها به مسائل فرعی زندگی اهمیت عجیبی می‌دهد. به‌طور مثال اگر شیوه برگزاری مراسم ازدواج از خود ازدواج برایش مهم‌تر باشد. اگر جو جامعه، استانداردهای رایج در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و حرف دیگران برایش مهم باشد، در همه مراحل زندگی با چنین فردی چالش‌های جدی ایجاد می‌شود. از همه مهم‌تر هیچ‌وقت نباید به امید تغییر جدی یک‌نفر با او ازدواج کرد چون شخصیت آدم‌ها تحت تاثیر جامعه، وراثت و محیط خانوادگی و محل زندگی طی سال‌ها شکل گرفته و به‌راحتی تغییر نمی‌کند.

۳- اگر رفتار دوگانه دارد
اگر نامزدتان با شما بسیار باادب، خوش‌اخلاق و دوست‌داشتنی رفتار می‌کند اما هنگام رانندگی و در برخوردهایش با دیگران استاندارد دوگانه‌ای دارد یک زنگ خطر دیگر به‌صدا درمی‌آید. آدم‌ها به‌طور معمول در دوران نامزدی رفتار کنترل شده‌ای با طرف مقابل‌شان دارند اما در برخورد با دیگران خود واقعی‌شان را به‌نمایش می‌گذارند. البته همان‌طور که گفته شد اگر چنین اتفاقاتی افتاد، فقط زنگ خطر برای فکر بیشتر و رفع نگرانی به‌صدا درمی‌آید و نیازی نیست حتماً با دیدن اولین نشانه‌های نگران‌کننده تصمیم منفی بگیرید؛ فقط جواب مثبت را تا اطمینان بیشتر به تعویق بیندازید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن