اقتصادی

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درحاشیه برگزاری بزرگترین نمایشگاه کشاورزی ایران در مشهد بیان کرد: 

رونمایی از تراکتور تولید شده در خراسان رضوی طی سال آینده 

کد خبر : 57274

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی ( ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون) مشهد گفت : درارتباط با تولید تراکتور در کشور دچار یک  مونوپول هستیم و ضروری تدبیری جدی برای رفع مشکلات این حوزه اندیشیده شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری نوزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی ( ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون) مشهد ” غلامرضا  قنبری ” افزود: چند سالی است در استان خراسان رضوی تولید تراکتور دغدغه ای برای مان در بخش کشاورزی است و امیدوارم با ورودچند  شرکت دانش بنیان و شرکت‌های با سابقه که در این حوزه ورود پیدا کرده اند در نیمه اول سال آینده شاهد رونمایی از تراکتورتولید شده در استان خراسان رضوی باشیم .

وی ادامه داد: بالغ بر ۶۰ درصد از ادوات و تجهیزات کشاورزی کشور با ۱۸۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تاکید برآن که باید در مسیر مکانیزاسیون و اتوماسیون در بخش کشاورزی گام برداریم‌، بیان داشت : برای هوشمند سازی ، طراحی و راهبری کشاورزی باید از طریق ماشین آلات اتومات و ربات‌ها پیگیری انجام شود که این موضوع در برنامه های ما قرار گرفته است.

قنبری ادامه داد: ما باید در کشور و استان  به سمت رویکرد کشاورزی حفاظتی و ماشین آلات و ادواتی برویم  که می‌تواند کشاورزی حفاظتی را پشتیبانی و حمایت کند و آن را مد نظر قرار دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به کمبود منابع اظهار داشت : به جهت محدود بودن منابع آب و خاک بطور قطع در سایر نقاط کشور نیز سیاست کشاورزی حفاظتی باید رویکرداصلی تولید و عرضه ادوات کشاورزی باشد .

وی در خصوص برگزاری این نمایشگاه  یادآور شد : نکته حائز اهمیت در این نمایشگاه رفتن به سمت نمایشگاه‌های تخصصی است که این موضوع  برای استقبال کنندگان و بهره‌برداران فوق العاده مزیت‌ بسیار خوبی محسوب می شود. حضور شرکت های داخل استان و نمایندگی‌های کشورهای خارجی و استان‌های دیگر کشور سبب شده است  که بزرگترین  نمایشگاه ادوات کشاورزی کشور را رقم بزند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن