شهری

ذخایر خونی مشهد رو به کاهش است

کد خبر : 32612

روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی طی اطلاعیه‌ای با اعلام اینکه در حال حاضر ذخایر خونی به طور فزاینده‌ای رو به کاهش است، از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا( ع ) خواست تا با حضور در پایگاه‌ها و اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

به گزارش صبح مشهد، روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی طی اطلاعیه‌ای با اعلام اینکه در حال حاضر ذخایر خونی به طور فزاینده‌ای رو به کاهش است، از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا( ع ) خواست تا با حضور در پایگاه‌ها و اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

در این اطلاعیه با اشاره به کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا، تصریح شده که در حال حاضر ذخایر خونی موجود سیر نزولی یافته که با ادامه این روند در روزهای آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش مواجه خواهد شد.

روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی با تاکید بر اینکه نیاز به خون همیشه هست و یک بار اهدای خون کافی نیست، اعلام کرد همه موراد بهداشتی در پایگاه‌های اهدای خون رعایت می‌شود و این بیماری از طریق خون قابل سرایت نیست.

این گزارش می‌افزاید که پایگاه‌های اهدای خون مشهد هر روز بجز ایام تعطیل از ساعت ۷:۴۵ الی ۱۳ آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

همچنین اهداکنندگان گرامی می توانند با مراجه به سایت nobatdehi.ibto.ir بصورت اینترنتی ثبت نام کرده و زمان اهدای خون خود را کاهش دهند.

تاکید می‌شود حتما کارت ملی خویش را هنگام حضور در پایگاه اهدای خون همراه داشته باشند.

پایگاه‌های فعال اهدای خون عبارتند از:

پایگاه امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی (تقی‌آباد) ابتدای خیابان دانشگاه،
پایگاه امید واقع در خیابان آیت‌الله شیرازی، نبش آیت‌الله شیرازی ۳، طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید،
پایگاه شهید کریمی واقع در قاسم آباد، بولوار شریعتی، شریعتی ۲۸،
پایگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی (میلاد) واقع در بولوار استقلال، بین استقلال ۲ و ۴پایگاه مهر واقع در بولوار ابوطالب، نبش ابوطالب ۳۳

ساعات کار همه پایگاه ها ۷:۴۵ الی ۱۳ است اما پایگاه امام رضا (ع) دو شیفت و در شیفت بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۴۵ فعال است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن