مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از آغاز بهرهبرداری از سامانه جامع نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد خبرداد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، محمدرضا سمیعی با بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به وجود تجهیزات، تائسیسات، ابنیه و مستحدثات عمرانی بسیار متنوع شهرداری، سالانه درصد بالایی از بودجه شهری صرف نگهداشت این داراییها میشود.
وی افزود: به همین منظور سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای نیل به هدف هوشمندسازی و الکترونیکی کردن فعالیتهای حوزه نگهداری و تعمیرات و با هدف مدیریت هزینههای مرتبط و همچنین افزایش قابلیت اطمینان و آماده به کاری داراییهای فیزیکی و به منظور ارتقاء سطح رضایتمندی شهروندان از خدمات شهرداری، پیادهسازی سامانه جامع نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد را در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان کرد: این سامانه بعد از تهیه شرح خدمات و با همکاری و نظر مدیرکل نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد و برگزاری مناقصه و انتخاب مشاور و پیمانکار دراین حوزه و تشکیل جلسات متعدد کارگروه نگهداری و تعمیرات به صورت هفتگی به مدت یکسال و اجرای کلاسهای آموزشی و نیز احصاء فرآیندهای نگهداری و تعمیرات و استانداردسازی و جمعآوری دادهها مطابق فرمتهای تعیینشده و انجام ارتباطات لازم سیستمی و فرآیندی، بهرهبرداری شد.
سمیعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سازمان آتشنشانی تعداد ۵۴ ایستگاه و دو ساختمان اداری آتشنشانی در حال بهرهبرداری از سامانه هستند که تاکنون تعداد ۱۰۳۸ فرم درخواست کار تعمیرات در سامانه ثبت و رسیدگی شده است. در سازمان عمران کارخانه آسفالت مجیدیه، سوله تعمیرات ماشینآلات و کارگاه بتن المهدی و کارگاه منزلآباد در حال بهرهبرداری از سامانه هستند و تا کنون تعداد ۱۵۰۰ فرم درخواست کار در سامانه ثبت و رسیدگی شده است.
وی اضافه کرد: در حوزه معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری، ساختمان مرکزی شورای اسلامی شهر و کارخانه نوآوری در حال بهرهبرداری کامل از امکانات سامانه است که تا کنون تعداد ۹۲۰ فرم درخواست کار در سامانه ثبت شده و داده ۱۹ ساختمان دیگر نیز در سامانه بارگذاری و آماده بهرهبرداری است.