شهری

هوشمند سازی فرآیند بررسی پرونده‌های مزاحمت های شغلی در مشهد

کد خبر : 61560

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری وفرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: هوشمند سازی، فرآیند بررسی پرونده‌های مزاحمت‌های شغلی را تسهیل کرده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد، حسن کلیدری، مدیرعامل سازمان گفت: تمام وظایف کمیسیون بند ۲۰ در عبارت «جلوگیری از هر نوع مزاحمت و آلایندگی شغلی در تمامی مشاغل و سیاست گذاری جهت ساماندهی و کم کردن اثرات ناشی از فعالیت مشاغل دارای مزاحمت وآلایندگی» خلاصه می‌گردد.

وی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های شهرداری مشهد درباره هوشمندسازی فرایندها در جهت خدمت رسانی بهتر به عموم شهروندان، ایجاد نرم افزاری برای مراحل اجرایی دستورالعمل کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ توسط این سازمان در دستور کار قرار گرفت.

کلیدری جهت آشنایی با مراحل شناسایی و برخورد با مزاحمت و آلایندگی مشاغل گفت: مزاحمت وآلایندگی مشاغل و اماکن از دو طریق شکایت مردمی و یا گزارش شهروندان (۱۳۷) و بازدید دوره‌ای کارشناسان کمیسیون بند ۲۰ در مناطق جمع آوری می‌گردد که پس از آن، اخطاریه به صاحب شغل مزاحم به شکل کتبی ابلاغ و از۴۸ تا۷۲ ساعت به صاحب صنف برای رفع مزاحمت یا آلایندگی مهلت داده می‌شود.

وی افزود: در صورت عدم توجه یا عدم رفع مزاحمت وآلایندگی، پیش نویس نظریه کمیته بدوی کمیسیون بند ۲۰ در منطقه توسط کارشناس تهیه و جهت تصمیم گیری به همراه مستندات و تصاویر تخلف در کمیته مذکور طرح می‌شود.

کلیدری گفت: این سامانه دارای بایگانی‌های متعدد از تخلفات صنفی و شغلی می‌باشد و جهت ساماندهی بهتر قابل استفاده در محل یا مشاهده تخلف به صورت برخط می‌باشد.

وی گفت: هم‌اکنون امکان استفاده نرم افزار در محل با بکارگیری تلفن همراه یا تبلت امکان پذیر می باشد.

کلیدری خاطرنشان کرد: با استفاده از اطلاعات اولیه سامانه شهرسازی مانند تعداد مشاغل در هر منطقه، تعداد مشاغل مزاحم در هر منطقه و نیز مساحت موثر منطقه و دادن فرمول‌های مربوطه به سامانه مذکور، ارزیابی مناطق به شکل کامل در حوزه کمیسیون بند ۲۰ و ساماندهی مشاغل انجام می‌شود.

وی گفت: با توسعه و هوشمند سازی این فرایند، تخلفات در بخش‌های مختلف اجرایی و نظارت در مزاحمت‌های شغلی به صفر رسیده است.

کلیدری افزود: با هوشمند سازی این فرایند، ارزیابی دوره‌ای مناطق شهری به شکل هوشمند فراهم شد که در آن رکوردهای کاری و تعداد مشاغل مزاحم هر منطقه با این نرم افزار به راحتی قابل دستیابی است.

وی اظهار کرد: هر سه ماه کمیسیون ماده ۲۰ براساس سطح مساحت و تعداد مشاغل مزاحم و سابقه مزاحمت و آلایندگی‌ها و نیز ضریب وزنی خاص، مناطق را ارزیابی کرده و نقاط ضعف و قوت را به‌وسیله نرم افزار به اطلاع مدیران مرتبط در هر منطقه می‌رسد.

وی با اشاره به برخی دستاوردهای مهم این نرم‌افزار و هوشمند سازی مراحل اجرایی افزود: از بین بردن اعمال سلیقه‌های مناطق مختلف در برخورد با مزاحمت‌های شغلی، کاهش فرایند اداری و افزایش سرعت پاسخگویی، وجود مستندات برای تمامی رکوردها که منجر به شفافیت در تمامی مراحل ازجمله مزایای این نرم افزاراست.

کلیدری اذعان داشت: شهرداری مشهد برای اولین بار در کشور، تمامی مراحل اجرایی کمیسیون بند ۲۰ و نیز گزارش‌ها توسط نرم‌افزار انجام شده و این سازمان آماده است تجربیات خود در راستای این موضوع را به سایر کلان شهرها و شهرستان‌ها انتقال دهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن