شهری

دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد:

افزایش ۹۳ درصدی درآمد گردشگری سلامت

کد خبر : 60677

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان درآمد حاصل از مراجعه گردشگران سلامت به مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه در نیمه اول امسال، ۹۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

به گزارش صبح مشهد، دکتر داود خوش‌شکن در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت بیش از ۹ هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال از گردشگری سلامت در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و کلینیک‌های تخصصی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد درآمد حاصل شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آمار رسمی ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۴۵ هزار و ۹۰ گردشگر سلامت (بیمار غیر ایرانی) در نیمه اول امسال به مراکز درمانی دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه مراجعه کرده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد رشد داشته است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: امسال گردشگران سلامت از ۶۸ ملیت به مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه مراجعه کردند که ۱۱ کشور نخست که بیشترین مراجعه را داشتند از کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیکستان، عربستان سعودی، کویت، پاکستان، عمان، لبنان و ترکیه هستند.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سه ماه نخست امسال در بین سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، رتبه نخست گردشگری سلامت را کسب کرده و رتبه‌های بعدی به استان‌های قم و تهران اختصاص یافته است.

خوش شکن افزود: هم اینک ۴۶ بیمارستان و درمانگاه تخصصی در مشهد دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت (آی.پی.دی) و ۱۲ مرکز درمانی دیگر در حال دریافت این مجوز هستند. وی گفت: ۱۴۰ شرکت گردشگری دارای مجوز فعالیت در حوزه سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن