دانش و فناوری

عکسبرداری هوایی و تهیه نقشه دقیق ۱:۵۰۰ از پایانه های مسافربری مشهد

کد خبر : 59494

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از عکسبرداری هوایی از محدوده پایانه های مسافربری مشهد خبرداد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا سمیعی با بیان این خبر اظهار کرد: نقشه های دقیق ثبتی، همواره یکی از اولین داده های مورد نیاز هر پروژه عمرانی می باشدف، بطوریکه مبنای طرح های بهسازی، توسعه و عمران قرار می گیرد. بر این مبنا، هر پروژه عمرانی، نظیر پل سازی، سد سازی، راه سازی، طرح های تفصیلی شهری و … نیاز به داده های پایه جهت مطالعه و شناخت وضع موجود منطقه دارد. از سوی دیگر شهرداری مشهد نیز بعنوان شهرداری دومین کلانشهر کشور، همواره در حال برنامه ریزی، انجام و بهره برداری از پروژه های عمرانی می باشد. لذا عکسبرداری های دقیق هوایی و تهیه نقشه های دقیق وضع موجود، همواره جزو اولویت ها و پیش نیاز های عمران و توسعه شهر است.

سمیعی خاطرنشان کرد: پروژه عکسبرداری هوایی و تهیه نقشه ۱:۵۰۰ پایانه های برون شهری مشهد، بنا به درخواست سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد، از ابتدای سال ۱۴۰۳ شروع شده و این پروژه هم اکنون مراحل پایانی خود را طی می کند. در این پروژه از پایانه های مسافربری برون شهری مشهد، شامل پایانه مسافربری امام رضا – پایانه مسافربری کلات – ایستگاه سوار حافظ و پایانه راه ابریشم با وسعت ۵۷ هکتار بوسیله پهپاد عکسبرداری شده و سپس عملیات تبدیل عکس، به نقشه دقیق ۱:۵۰۰ صورت پذیرفته است.

وی اضافه کرد: وضوح این عکسها با دقت بیش از ۲۰ برابری نسبت به تصاویر ماهواره ای، از جمله ویژگی های شاخص این پروژه است. بطوریکه تصاویر ماهواره ای رایگان و در دسترس نهایتا وضوح بیشتر از ۵۰ سانتیمتر نداشته در حالی که در تصاویر هوایی این پروژه با دقت ۲ سانتیمتر، کوچکترین جزئیات قابل رویت و رصد است.

شایان ذکر است؛ تصاویر تهیه شده در سامانه جامع اطلاعات مکانی شهرداری مشهد به آدرس Websdi.mashhad.ir قابل رویت و بهره برداری است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن