شهری

بازدید دانش آموزان دبستان شهید مهدوی گهر از ایستگاه آتش نشانی منطقه پدافند هوایی شمال شرق

کد خبر : 59443

دانش آموزان دبستان مهدوی گهر از ایستگاه آتش نشانی شهید بیدی منطقه پدافند هوایی شمال شرق بازدید کردند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: آموزش ایمنی باید از سنین پایین و در مدارس آغاز شود تا کودکان و نوجوانان با خطرات احتمالی آشنا شوند و بتوانند در مواقع اضطراری به درستی عمل کنند.

وی افزود: در این بازدید دانش آموزان به همراه مربیان آموزشی خود در ایستگاه آتش نشانی این منطقه، با وسایل و تجهیزات موجود در ایستگاه و نحوه کار آتش نشانان آشنا شدند.

وی هدف از این بازدید را آشنایی مربیان و دانش آموزان با نکات ایمنی و راه های مقابله با حوادث مختلف عنوان کرد و گفت: ایستگاه آتش نشانی شهید بیدی منطقه با برگزاری مانور های مختلف در این بازدید، گام مهمی در راستای آشنایی بهتر و افزایش سطح آگاهی و همچنین توانمندی دانش آموزان در ارتباط با مهار و اطفای حریق بر می‌دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عدیده با تاکید بر اینکه ترویج و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه عامل مؤثری در پیشگیری و کاهش حوادث مختلف بشمار می رود، بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی مهار و اطفای حریق و تجهیز مدارس و آموزشگاه ها به کپسول های آتش نشانی امری ضروری است تا در هنگام وقوع آتش‌ سوزی احتمالی، مربیان و دانش‌ آموزان بتوانند اقدامات اولیه را در خصوص اطفای حریق بعمل آورند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، با اشاره به نقش حساس آتش نشانان در جامعه، خاطرنشان کرد: آتش نشانان با جانفشانی خود، امنیت و آرامش را برای جامعه فراهم می کنند و قدردانی از زحمات این عزیزان وظیفه همه ما است.

گفتنی است در پایان این بازدید، دانش آموزان دبستان شهید مهدوی گهر ضمن شناخت شغل آتش نشانان، با گوشه ای از وظایف و مأموریت های آتش نشانان آشنا و از خودرو های عملیاتی این ایستگاه بازدید نمودند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن