اسلاید شواقتصادی

نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در بوم‌گردی‌های خراسان رضوی ایجاد می‌شود

کد خبر : 59182

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم خراسان رضوی از ایجاد نمایشگاه و فروشگاه صنایع‌دستی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی محمدحسن حسین پور امروز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ در این باره گفت: در ادامه برگزاری چهارمین تور تعالی بوم‌گردی‌های استان و درخواست اعضای جامعه حرفه‌ای بوم‌گردی های خراسان رضوی در خصوص نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در این واحدهای اقامتی، جلسه‌ای با حضور معاونت گردشگری، معاونت صنایع دستی و رئیس گروه نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اداره کل و رئیس جامعه حرفه‌ای بوم‌گردی خراسان رضوی برگزار شد.

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم خراسان رضوی ادامه داد: در این جلسه، تسهیل صدور مجوز فروشگاه صنایع‌دستی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی مطرح و طرح «هر بوم گردی یک نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی» در دستور کار قرار گرفت.

حسین پور افزود: از این پس اعضای جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی خراسان رضوی می‌توانند از طریق درگاه ملی مجوزها درخواست فروشگاه صنایع‌دستی را ثبت کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن پروانه فعالیت فروشگاه صنایع دستی را پس از انجام مراحل اداری دریافت کنند.

او یاد آور شد: با دریافت مجوز فروشگاه صنایع دستی، در راستای حمایت از مشاغل روستایی متقاضیان نیز می‌توانند از تسهیلات بانکی مرتبط با آن نیز برخوردار شوند و بر اساس ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم، تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی که دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشند، از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن