اسلاید شوشهری

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

ظرفیت تخت‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های مشهد در حال تکمیل است

کد خبر : 39820

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ظرفیت تخت مراقبت ویژه در حال تکمیل است.

به گزارش صبح مشهد، جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا از برنامه ریزی حوزه درمان دانشگاه برای مقابله با پیک چهارم کرونا و خدمات رسانی مطلوب به بیماران خبر داد و اظهار کرد: طی یک هفته اخیر تعداد بیماران بستری در مراکز زیر پوشش دو برابر افزایش یافته است.

دکتر شاپور بدیعی با بیان اینکه از نیمه فروردین به طور مجدد تعداد بیماران بستری و سرپایی افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: درحال حاضر تعداد بیماران در بخش سرپایی ۳۵ تا ۴۵ درصد افزایش یافته و در حوزه بستری‌ها نیز متاسفانه روند صعودی است.

وی با بیان اینکه با توجه به ورود به موج چهارم کرونا و بر اساس تجربیات گذشته برنامه‌ریزی های لازم برای خدمات‌رسانی به بیماران در سطوح مختلف انجام شده است، اظهار کرد: بر این اساس در حوزه نظارت و مدیریت بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها بازدید از تمامی بیمارستان‌هایی که ظرفیت پذیرش بیماران را دارند و در گذشته هم داشتند در حال انجام است و وضعیت نیروی انسانی،تجهیزات و فضای بیمارستانی برای بیماران کرونایی در حال بررسی است تا ضمن رفع مشکلات، تمامی بیمارستان‌ها آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه به منظور جلوگیری از مراجعه مستقیم بیماران به بیمارستان‌ها و احتمال ابتلا به ویروس کرونا و یا سایر عفونت‌ها باید سطوح یک و دو برای خدمات‌رسانی تقویت شود، خاطرنشان کرد: بدین منظور برنامه بازدید از درمانگاه‌های سطح یک و دو کرونا در حال انجام است تا مردم در نزدیکترین محل سکونت خود خدمات سطح یک و دو را دریافت و در صورت نیاز به خدمات بستری به بیمارستان‌ها ارجاع شوند.

بدیعی با تاکید بر اینکه در موج چهارم کرونا نیز برنامه سطح بندی بیماران و نظام ارجاع به طور کامل اجرا می‌شود، تصریح کرد: با اجرای این برنامه ضمن گسترش خدمات‌رسانی از ایجاد ازدحام و حضور بیماران در مراکز اورژانس نیز جلوگیری می‌شود.

وی افزود: همچنین طی نشستی با سوپروایزران کنترل عفونت، استراتژی‌ها و نحوه برخورد با بیماران کرونایی به طور مجدد ارائه شد و ضمن دریافت نظرات و پیشنهادات، نقاط قوت و قابل بهبود مورد ارزیابی قرار گرفت.

مسئول کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حوزه واکسیناسیون تا چند روز آینده تمامی افراد شاغل در بخش‌های کرونایی واکسینه خواهند شد، اظهار کرد: با انجام واکسیناسیون باید همچنان مراقب سلامتی خود باشند و نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توجه لازم را داشته با شند.

بدیعی با بیان اینکه ویروس کرونا به شدت در حال گسترش است و این نشان می‌دهد که روزهای سختی در پیش است، اظهار کرد:در حال حاضر ظرفیت تخت مراقبت ویژه در حال تکمیل است و تعداد بیماران بستری نیز طی یک هفته اخیر از ۳۰۰ نفر به ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در این دوره نیز از ظرفیت سایر بیمارستان‌های غیر دانشگاهی برای خدمات‌رسانی به بیماران استفاده می‌شود، اظهار کرد: تمامی اورژانس بیمارستان‌های مجهز به دستگاه سی‌تی اسکن فعال شدند و علاوه‌بر این تمامی بیمارستان‌ها نیز موظف به پذیرش بیماران هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تمامی بیمارستان‌های نظامی، انتظامی شامل امام حسین(ع)، شمس الشموس و ثامن الائمه (ع) و همچنین رضوی برای خدمات‌رسانی به بیماران آماده است، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی و بیمارستان فارابی در حال حاضر یکی از مراکز اصلی خدمات‌رسانی در حوزه کرونا محسوب می‌شود و در حال حاضر ۱۰۰ بیمار کرونایی در این مرکز درمانی بستری است.

به گزارش وبدا، بدیعی با بیان اینکه سطح‌بندی برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: در مرحله نخست ۱۱۰۰ تخت بستری آماده پذیرش بیماران کرونایی است ضمن اینکه برنامه‌ریزی برای خدمات‌رسانی به بیماران غیر کرونایی نیز انجام شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن