استانی

پروژه‌های جهاد آبرسانی خراسان رضوی با حضور سرپرست ریاست جمهوری افتتاح می شود

کد خبر : 58935

پروژه های آبرسانی به ۷۰ روستای محروم خراسان رضوی در سفر محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به این استان افتتاح می شود.

به گزارش صبح مشهد، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: این تعداد روستا با ۱۰۲ هزار نفر جمعیت در قالب جهاد آبرسانی طرح محرومیت زدایی دولت سیزدهم از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

حسین امامی با اشاره به سیاست های کلان دولت سیزدهم و توجه خاص رئیس جمهور شهید به نقاط محروم اظهارداشت:جهاد آبرسانی به روستاهای محروم استان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوایل سال ۱۴۰۱ در خراسان رضوی آغاز شد.

به گفته وی بر اساس این طرح مقرر شد ۱۲۱ روستا در فاز نخست با پنج هرار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتباراز تنش آبی خارج و از آب شرب پایدار برخوردار شوند .

وی اعلام کرد:در همین مدت با حفر ۳۱ حلقه چاه و ساخت ۵ هزار و ۵۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره ، اجرای ۱۵۲ کیلومتر خط انتقال و ۱۳۹ کیلومتر شبکه توزیع و واگذاری ۴ هزار و ۷۰۰ فقره انشعاب ، مشکل آب شرب ۷۰ روستای استان پهناور خراسان رضوی با صرف چهار هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برطرف و به عنوان دستاورد “یادگار ابراهیم” تقدیم روستائیان سختکوش و زحمتکش استان می شود.

امامی از این مهم به عنوان هدیه ارزشمند و الهی نام برد که زمینه تحول اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی در مناطق روستایی را فراهم آورده و به شکوفایی هر چه بیشتر روستاها منجر خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن