استانی

آب شرب ۳۰ روستای خسارت دیده از سیل در شهرستان کلات وصل شد

کد خبر : 58745

وقوع بارش های سیل آسا و سیل در اردیبهشت ماه سال جاری به تاسیسات آب شرب ۳۰ روستای شهرستان کلات خسارت وارد کرد.

به گزارش صبح مشهد، مدیر امور آبفای شهرستان کلات اظهار داشت: با توجه به گزارش سازمان هواشناسی استان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی و صدور هشدار نارنجی همه نیروهای آبفا در آماده باش قرار گرفتند.

“رضا رمضان پور” افزود: در جریان سیل شامگاه ۲۹اردیبهشت ماه ،آب شرب ۳۰ روستا ازجمله کالو، کرناوه، سنگدیوار، ایدلیک، ارچنگان، حصار، چرم نو، چرم کهنه، گرو، خشت، صالح آباد، سرجنگل، چهچهه، سیرزار پساکوه و مومن آباد قطع شد.

وی ادامه داد: شش اکیپ ارزیابی و عملیاتی این حاده به همراه تجهیزات، لوله، اتصالات، پمپ به مناطق خسارت دیده اعزام شدند که در تعدادی از روستاها به دلیل حجم بالای سیلاب و آبگرفتگی با استفاده از تجهیزات در اختیار شامل لودر و بیل مکانیکی، اقدام به بازگشایی مسیر برای تسهیل تردد و انجام کارهای ضروری رفع شکستگی شبکه آبرسانی و تاسیسات کردند.

وی افزود: با توجه به شرایط سیلابی منطقه و تخریب بسیاری از تاسیسات و به منظور تامین سریع آب مورد نیاز مردم، اقدام به توزیع ۱۵ هزار لیتر آبرسانی توسط تانکر سیار شد.

به گفته وی چاه رزرو روستای کرناوه شیرین هم بعد از عملیات کلرزنی به مدار بهره برداری برگشت و آب شرب روستاهای آسیب دیده با تلاش نیروهای عملیاتی آبفای کلات وارد مدار بهره برداری شد.

“رمضان پور” از سنجش مداوم و مستمر کیفیت آب شرب مشترکان توسط کارشناسان امور خبر داد و اظهار داشت: بازدیدهای میدانی توسط تیم‌های کنترل کیفیت و بهداشت آب در روستاهای متاثر از سیل به طور مستمر در دستور کار قرار دارد و آزمون‌های مشترک کیفیت و بهداشت آب نیز در محل با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات انجام می شود.

وی مجموع خسارت وارده به تاسیسات امور آبفای شهرستان کلات را بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن