شهری

اقدامات شاخص اداره فضای سبز شهرداری منطقه یک مشهد مقدس در سال گذشته تشریح شد؛

از ساماندهی بیش از ۱۸۰۰ مترمربع از آیلند فضای سبز بلوارها تا هوشمندسازی و ایمن سازی تاسیسات برقی بوستان‌های سطح منطقه

کد خبر : 58298

مشاور شهردار و مدیر منطقه یک مشهد مقدس، شاخص ترین اقدامات اجرا شده در این منطقه در سالی که گذشت، را تشریح کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک ، حسین عبدا…زاده پروژه‌هایی همچون ساماندهی فضای سبز و استانداردسازی زمین بازی کودکان، بازپیرایی و ساماندهی مبلمان شهری و فضای سبز منطقه، اصلاح الگوی کاشت، درختکاری و گل کاری در سطح منطقه، اجرای المان‌های استقبال از بهار و… را از جمله برخی از اقدامات شاخص انجام شده در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

شهردار منطقه یک تصریح کرد: در این راستا اجرای ۸۰۰ مترطول شبکه آبیاری مکانیکی، حدفاصل بلوار دستغیب تا بوستان پیام با اعتباری حدود ۴ میلیارد ریال یکی از مجموع این عملیات انجام شده می باشد.

وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار مترمربع از فضای سبز بلوارهای ابوذر، دستغیب و ملاصدرا نیز طی سال گذشته ساماندهی شده‌اند.

شهردار منطقه یک مشهد مقدس، بازپیرایی و ساماندهی مبلمان پارکی فضای سبزجامی، نیلوفر، مینا، بخارایی را دیگر پروژه‌ای دانست که با اعتبار ۶ میلیارد ریال، در سال گذشته در سطح منطقه به مرجله اجرا در آمده است و افزود: ۱۲۳ عدد سطل زباله و ۴۵ عدد نیمکت در این بوستان‌ها جایگزین و نصب شده‌اند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت استانداردسازی زمین‌های بازی بوستان‌های منطقه اظهار کرد: در سالی که گذشت، استانداردسازی زمین‌های بازی کودکان در بوستان جامی، نیلوفر و همچنین بوستان مینا با اختصاص اعتبار ۴ میلیارد ریال انجام شد.

عبدا…زاده در بخش دیگر سخنانش ساماندهی ۱٫۸۲۰ متر از آیلند فضای سبز بلوارهای منتظری، بعثت را دیگر پروژه شهری منطقه برشمرد.

وی ادامه داد: هوشمندسازی و ایمن‌سازی تاسیسات برقی پارک جامی، آیلند بلوار بعثت، لچکی بنیاد با تهیه و نصب ۲۸۰ عدد لامپ دی‌سی، تهیه اجرای کابل کشی ۱۲۰۰ متر، نصب ۹ عدد تابلو کامپوزیت انجام شده است.

عبدالله زاده افزود : همچنین هوشمندسازی و ایمن‌سازی تاسیسات برقی کال نسترن، پارک خطی منتظری، پارک بابک نیز با تهیه و نصب ۳۰۰عدد لامپ دی سی، تهیه و اجرای ۱۰۰۰ متر کابل کشی و همچنین نصب ۱۰ عدد تابلو کامپوزیت به مرحله اجرا در آمده است.

شهردار منطقه یک مشهد ادامه داد: بازپیرایی و ساماندهی سیستم‌های نورپردازی بلوارهای اخوان ثالث، احمد آباد، ملک‌آباد با تهیه و نصب ۱۵۰ چراغ ال ای دی و ۶ عدد تابلو برق کامپوزیت به اتمام رسیده است.

وی در ادامه ساماندهی فضای سبز بلوار قاضی طباطبایی با ۱٫۴۰۰ متر اصلاح الگوی کاشت را دیگر پروژه‌ای برشمرد که در سطح منطقه یک انجام شده است.

عبدا…زاده همچنین گفت: تعمیر و تجهیز پارک‌های منطقه‌ای و محلی نیز در راستای اجرای درخواست‌های شهروندی به طور مستمر در حال اجراست.

وی ادامه داد: اصلاح الگوی کاشت در آیلندهای میانی خیابان‌های ناصر خسرو، ابوذر غفاری و همچنین ملک‌آباد در سطح منطقه یک نیز در سال پیش انجام شد.

شهردار منطقه یک در بخش دیگر سخنانش گفت : عملیات تکمیل درختکاری و پرچین کاری فضای سبز منطقه یک با کاشت بیش از ۲ هزار اصله درخت و همچنین بیش از ۴۰ هزار بوته پرچین و گیاه دائمی اجرا شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن