اولویت دولت تقویت سکوهای تبلیغاتی داخل کشور استعباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی، با اشاره به سیاستهای کلان اقتصادی دولت در راستای حفظ سرمایههای ملی و مقابله با خروج ارز از کشور، بر لزوم انجام فعالیتهای تبلیغاتی از طریق کسب مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پرهیز از تبادلات مالی با فعالان تبلیغاتی خارج از کشور تأکید کرد.
با خروج ارز از طریق فعالیتهای غیرقانونی تبلیغاتی برخورد میشود
به گزارش صبح مشهد، عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی با اعلام این مطلب، گفت: همراستا با سیاستهای حکمرانی در زمینه حفظ و نگهداشت سرمایههای ملی و لزوم مقابله با پدیده خروج ارز و سرمایه از کشور از طریق تبادلات مالی غیررسمی، دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی فرایندهای نظارتی خود را بر فعالیتهای تبلیغاتی شرکتها و مؤسسات داخلی در عرصه خارج از کشور، تشدید و تقویت میکند.
محمدیان با اشاره به اینکه اغلب کالا، محصولات و خدمات داخلی برای عرضه و مصرف در کشور، نیازمند معرفی و تبلیغ از طریق رسانهها و فعالان تبلیغاتی خارج از کشور نیستند، اظهار داشت: بر اساس ماده ۳ آییننامه تاسیس و نظارت بر کانونهای آگهی و تبلیغاتی و سایر قوانین و مقررات، تمامی فعالیتهای تبلیغاتی باید از مسیرهای قانونی و نظارت پذیر انجام شود و فعالان تبلیغاتی نیز بر اساس موازین قانونی برای فعالیت در این زمینه، موظفاند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی اخذ کنند.
وی افزود: ارائه تبلیغات به رسانهها و فعالان رسانهای خارج از کشور به دلیل اینکه موجب خروج ارز از کشور شده و حتی به تامین مالی انسان رسانههای غیر همسو و گاه حتی معارض با منافع ملی منجر میشود. امری مغایر مصالح ملی است و در تمام کشورها در این رابطه حساسیت ویژهای وجود دارد.
محمدیان با اشاره به برخی از چهرههای معروف رسانهای خارج نشین اظهار داشت: متاسفانه هر چند برخی از چهرههای معروف فضای مجازی در بزنگاههای سیاسی و امنیتی علیه منافع ملی اقدام کرده و میکنند باز هم شاهدیم که برخی از شرکتها و موسسات از طریق ارائه آگهی به این دست افراد به تامین مالی آنها و به تبع آن خروج ارز از کشور مبادرت میکنند که طبیعتاً اقدام انها از نگاه قانون پنهان نمانده و اقدامات مقتضی قانونی در رابطه با تخلفات آنها در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی در ادامه گفت: این شرایط و رعایت قوانین و مقررات تبلیغاتی در برخی مراودات و فعالیتهای تبلیغاتی مؤسسات، شرکتها و صاحبان کالا و خدمات داخلی رعایت نشده است که با توجه به اصول و سیاستهای اقتصادی دولت، وارد عرصه مقابله با این جریان غیرقانونی شدهایم و با شدت و جدیت با متخلفانی که موجب انتقال مرجعیت تبلیغات داخلی به رسانههای و بسترهای خارج از کشور شوند، مقابله خواهیم کرد.
محمدیان در پایان از تمامی صاحبان کسب و کار در کشور خواست برای انجام فعالیتهای تبلیغاتی خود از طریق مؤسسات تبلیغاتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند و از هرگونه مراودات مالی با کنشگران و فعالان تبلیغاتی خارج از کشور خصوصاً افراد غیر همسو با منافع ملی پرهیز نمایند.