شهری

استقبال از بهار با کاشت بالغ بر ۶۳۰ هزار بوته گل فصلی

کد خبر : 57474

شهردار منطقه یک مشهد مقدس از کاشت بیش از ۶۳۰ هزار بوته گل فصلی در آستانه بهار ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، روابط عمومی شهردای منطقه ۱، جواد مسلم گفت: در راستای فضاسازی شهری و با فرارسیدن فصل زیبای بهار، عملیات آماده‌سازی بستر و همچنین کاشت گل‌های فصلی و دائمی در این منطقه آغاز شده است.

وی ادامه داد: فضایی بالغ بر ۵۶۶ هزار مترمربع از محیط‌های مناسب شهری امسال به کاشت گل‌های فصلی اختصاص پیدا کرده است که با اتمام کاشت ۱۴۵ هزار مترمربع از این نوع گل‌ها تاکنون ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: کاشت گل‌های متنوع فصلی از انواع بنفشه، همیشه بهار، مینا چمنی، عسلی و… در معابر پرترددی همچون میدان تقی‌آباد، بلوار سجاد، بلوار احمدآباد، میدان راهنمایی، بلوار فلسطین و… انجام می‌گردد.

شهردار منطقه یک همچنین از اجرای عملیاتی به منظور آماده‌سازی بستر گل‌های فصلی نیز خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت اجرای صحیح و اصولی این پروژه و همچنین به وجود آمدن شرایط آب و هوایی خاص و ایجاد تغییر در مراحل رشد گیاهان، عملیات آماده‏‌سازی برای کاشت و نگهداری گل‏های بهاری و کاشت گل‌های فصلی اجرا می گردد تا شاهد تداوم و رشد هر چه بهتر این گیاهان باشیم .

جواد مسلم در بخش دیگری از سخنانش از اجرا و کاشت بیش از ۶ هزار مترمربع پرچین نیز خبر داد و اظهار کرد: این عملیات تاکنون حدود ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان سال و با اتمام عملیات کاشت گل های فصلی، کاشت پرچین نیز به اتمام خواهد رسید.

به گفته‌ی وی عملیات کاشت پرچین در خیابان‌هایی همچون بلوار احمدآباد، بلوار بعثت، بلوار منتظری، بلوار ملاصدرا و… اجرا می‌گردد.

گفتنی است؛ منطقه یک شهرداری مشهد به دلیل موقعیت مکانی خاص و منحصر به فرد خود هر ساله میزبان نمادها و المان‌های متنوع نوروزی و همچنین فضاسازی‌های متنوع در حوزه‌های گل آرایی و پیرایش گیاهان و… بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن