شهری

تدارک ۲۴۰۰۰ دقیقه برنامه‌ دهه فجری در صدا و سیمای خراسان رضوی

کد خبر : 27673

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی از تدارک ۲۴۰۰۰ دقیقه برنامه‌ دهه فجری در صدا و سیمای خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، محسن‌ نصرپور در نشست خبری برنامه‌های ایام الله دهه فجر در اتاق جلسات صدا و سیمای خراسان رضوی اظهار داشت: مهم‌تریم موضوع در پیش روی ما، انتخابات است.

نصرپور افزود: از اهداف صدا و سیمای خراسان رضوی می‌توان به نشان دادن حضور مردم در انتخابات به عنوان نقش بارز، تقویت پایه‌های مردم سالاری دینی و اداره کشور توسط مردم، اعتماد سازی به سلامت و قانونمندی انتخابات، ایجاد فضای سالم و جلوگیری از ایجاد جو کاذب، افزایش مشروعیت، نهادینه‌سازی آزادی بیان با رعایت اخلاق و منطق گفت‌وگو، تحکیم وحدت اقوام و مذاهب و قشرها زیر یک پرچم اشاره کرد.

وی عنوان کرد: صدا و سیمای خراسان رضوی برنامه‌های مردمی و انقلابی خود را در چهار دوره تبیینی در یک ماه پیش از موعد نام نویسی، تشریحی در دوران نام نویسی، فراخوانی و آرامش بخشی از پایان روز رأی‌گیری تا دو ماه پس از آن اجرا می‌کند، هماهنگی و هم‌افزایی با نهادهای اجرایی مردم در انتخابات از دیگر اهداف ماست.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی اظهار داشت: تلاش مسئولان استانی در انتخابات، عدم تأثیرپذیری انتخابات خبرگان از این انتخابات چهارساله بوده است، جلوگیری از طرفداری از یک حزب مورد تأکید مسئولان صدا و سیما بوده است، از تکلیف‌های صدا و سیمای استان، شرح وظایف نمایندگان در قالب گزارش‌های خبری، تولید محتوا در موشن گرافی، ایدئو گرافی و ویدیوهای فضای مجازی در دوره انتخابات بوده است.

نصرپور بیان کرد: برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی متعددی تدارک شده است، تا ۱۸ بهمن‌ماه ۹۸ ضبط برنامه‌ها صورت می‌گیرد؛ برای دهه فجر نیز ۱۳۱ برنامه تعیین کرده‌ایم که مجموع آنها ۲۴ هزار و ۴۰۰ دقیقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش صدا، ۴ هزار و ۶۰۰ دقیقه و در زمینه سیما ۸ هزار و ۷۰۰ دقیقه برنامه تولید می‌شود، همچنین در بخش خبر ۱۲۰ دقیقه و در رادیو زیارت ۷۹۲ دقیقه انتشار صورت می‌پذیرد،، در فضای مجازی هم اقدامات گسترده‌ای در نظر گرفته‌ایم، رادیو تاجیک و ازبک ۱۵۰ دقیقه از مطلب‌های خود را به انتخابات ما اختصاص داده‌اند.

نصرپور گفت: در ایام دهه فجر، حوزه معاونت صدا و سیما تولید و پخش برنامه را در دستور کار خود قرار داده است، همچنین سریال ۲۶ قسمتی به نام «فاخر» با موضوع انقلاب فرهنگی با محوریت دانشگاه‌های خراسان به پخش می‌رسد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی تصریح کرد: برنامه نمایشی «الیزابت» به طول زمانی ۴۰ دقیقه با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب به پخش می‌رسد، مستند شهید هاشمی‌نژاد تولید شده و به زودی منتشر می‌شود، جشن‌های پیروزی در شهرهای استان برگزار شده و در برخی از برنامه‌های تولیدی مانند شب شرقی، اشاره، گزارش پنج و برنامه‌های ورزشی به موضوع ایام فجر می‌پردازیم.

وی اظهار داشت: در دهه فجر مستندهای مصاحبه‌ای «نیم‌کوک» و نظایر آنها پخش می‌شود، ۷۷ برنامه برای دهه فجر در زمینه‌های گرافیک ثابت و اینفوگرافی، ویدیو کامنت، ویدیو، بازتولید و عکس و خبر در فضاهای مجازی در دست اجرا هستند، در حوزه انتخابات ۱۹۹ برنامه در فضای مجازی، ۵۰۰ عکس و خبر، ۳۰ برنامه طنز و ۶۰ برنامه در زمینه گذر مجلس اجرا می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی عنوان کرد: ۱۸۰ نقطه در خراسان رضوی مشکل اتصال به دیجیتال دارند که برای برطرف سازی آن به اعتبارات جدید احتیاج داریم، صدا و سیمای مرکزی تقبل نیمی از آن را بر عهده گرفته و برای فراهم سازی ۵۰ درصد باقیمانده نیاز به زمان داریم و تا سال آینده آمار برخوردارندگان دیجیتال را از ۹۷ درصد به ۹۹ درصد می‌رسانیم.

نصرپور افزود: برای ۶۵ درصد از ساکنان خراسان رضوی امکان دریافت TS فراهم بوده است، در استان ۳۸۲ ایستگاه تلویزیونی راه اندازی شده است، ۷ فرستنده پرقدرت تلویزیونی در استان موجود بوده و خراسان رضوی در این بخش نیز رتبه درخوری در کشور دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن