شهری

همایشی با تولی‌گری دانش آموزان ابتدایی/ در باشگاه مدرسه ای به وسعت شهر رقم خورد؛

آموزش دوره تربیت فرزند به ۴ هزار خانواده

کد خبر : 57413

دومین همایش باشگاه مدرسه ای به وسعت شهر با حضور والدین و دانش آموزان ابتدایی مشهد با موضوع تربیت فرزند در تالار شهر مشهد برگزار شد همایشی که صفر تا صد آن را دانش آموزان ابتدایی برگزار کردند و به نوعی میزبان والدین خود بودند.

به گزارش صبح مشهد، دومین همایش باشگاه مدرسه ای به وسعت شهرکه ویژه دختران ابتدایی و والدینشان پند هفته قبل در مشهد کلید خورد امروز نیز با حضور پسران ابتدایی و والدینشان در مشهد برگزار شد. دوره آموزشی که به منظور توانمندسازی والدین و دانش آموزان طراحی شده و قرار است بیش از ۴ هزار خانواده مشهدی را با خود همراه کند.همایشی که پسران دانش‌آموز تحت تعلیم و تربیت در مرکز امام حسین علیه السلام، دست‌اندرکاران و متولیان اصلی آن بودند و به زیبایی صفر تا صد برگزاری آن را با تکیه بر توان و استعدادهای خود به دست گرفته بودند.

تولی‌گری دانش آموزان مشهدی در تالار شهر

طنین کلام الله مجید در این همایش دانش آموز محور، با قرائت دسته جمعی قرآن توسط پسرانی که در مدرسه امام حسین علیه السلام تحصیل می‌کنند، به جلسه موجودیت معنوی داد.همایش پس از ادای احترام به ساحت قدسی خوان نعمت ایران، علی بن موسی الرضا علیه‌السلام با صلوات خاصه ، روح رضوی گرفت و با اجرای گروهی سرود جمهوری اسلامی ایران و اهتزار پرچم‌ کشور به دست پسران دانش‌آموزان این مدارس، اقتدار ملی را به تصویر کشید تا به اثبات برساند آینده سازان این مملکت این فرزندان هستند.

همایش با اجرای زیبای کودکی خردسال در عرض ارادت به امام حسین علیه السلام به شور رسید و با تواشیح زیبای گروهی از دانش‌آموزان اعتبار دیگری گرفت.

برنامه میزبان دانش‌آموزانی بود که هر یک مشغول کار هنری خاص و زیبا بودند، یکی به خطاطی شعری در وصف امیرالمؤمنین علیه السلام مشغول بود و دیگری طراحی و آن یکی نقاشی می‌کرد و …. تا به همگان ثابت کنند اعتماد به کودکان و شناخت استعدادهای آنها موجب شکوفایی است. سرودی زیبا در زمینه اقتدار ملی توسط دانش‌آموزان برای ایران، اجرا شد تا به این واسطه همایش به محفل و مامنی دوستانه برای بحث آموزش محور والدین در زمینه تعلیم و تربیت اصولی توسط کارشناس و روانشناس حوزه خانواده دکتر صادقیان مهیا، شود.

آموزش دوره تربیت فرزند به ۴هزار خانواده

در همین راستا حجت رضازاده، مشاور معاون فرهنگی شهرداری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارداشت: باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر با مشارکت موسسه امام حسین(ع) و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در حال برگزاری است و تا امروز دو همایش ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی و والدینشان برگزار شده و قرار است تا پایان سال ۴هزار خانواده را درگیر کند.

وی عنوان کرد: هدف این باشگاه‌ تقویت والدین در مسائل تربیت فرزندان است، بر این اساس والدین در مسیر تربیتی که قرار است کودکان و نوجوانان را به سرمنزل مشخصی برسانند،به آگاهی بخشی و بینش لازم می‌رسند.

رضازاده در پاسخ به این سوال که تفاوت این برنامه با برنامه‌های آموزشی دیگر چیست؟‌، تصریح کرد: این برنامه دو وجه تمایزی مهم دارد که آن را با سایر برنامه‌های آموزشی خانواده متمایز می‌کند، ویژگی اول حضور پر رنگ پدران دانش‌آموزان در همایش خانواده است چرا که معمولا در برنامه‌های آموزشی حضور پدران کمتر مشاهده می‌شود. ‌

به گفته رضازاده وجه تمایز دیگر این برنامه، برگزاری صفر تا صد آن توسط خود دانش‌آموزان مدارس است؛ از تشریفات تا گروه سرود و مجری و خواننده و … را دانش‌آموزان انجام می‌دهند، ما در این باشگاه‌ به عبارتی بستر واقعی اجتماعی و بروز توانمندی دانش‌آموزان را به نمایش گذاشته ایم.

برگزاری ۶ برنامه با محوریت تربیت فرزند ویژه والدین

سید علی قربانی، مدیر باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر نیز اظهارداشت:باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در واقع پلی میان مدارس آموزش و پرورش و باشگاه های فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری است.

قربانی افزود:نگاهمان این است که زمانی تعلیم و تربیت ایجاد می‌شود که زمینه‌ای برای رشد بچه‌ها ایجاد شود لذا شهرداری مشهد در کنار مدارس این فضا و بستر را برای دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری ۶ برنامه با محوریت تربیت فرزند و با حضور ۴ هزار خانواده اجرا خواهد شد.

قربانی ابراز داشت: باشگاه‌ مدرسه ای به وسعت شهر یکی از باشگاه‌های مخاطب محور سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد است که با هدف ارتباط بین مدارس آموزش و پرورش، شهرداری و خدماتی که شهرداری برای دانش‌آموزان ارائه می‌دهد، اجرا می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن