شهری

برگزاری ۵ دوره آموزشی نگهداری گل های آپارتمانی در بوستان نیلوفرآبی

کد خبر : 57402

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد از برگزاری ۵ دوره آموزشی نگهداری گل های آپارتمانی در مرکز مشاوره گل و گیاه بوستان نیلوفرآبی طی یک ماه اخیر خبر داد. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد، حسین مختاری گفت:گل های آپارتمانی به دلیل زیبایی، طراحی داخلی و بهبود کیفیت هوای محیطی در آپارتمان‌ها محبوبیت زیادی در بین شهروندان دارند.

وی با بیان این که در نگهداری از گل های آپارتمانی، عواملی مانند نور، آبیاری، تغذیه و تهویه مهم هستند اظهارداشت: پایش و پیشگیری از آفات و بیماری‌ها ، انتخاب گیاهان مناسب، دما و رطوبت و … از مباحث مورد نیاز شهروندان در حفظ و نگهداری این گیاهان است.

مختاری ادامه داد: در این دوره ها در خصوص نحوه آبیاری ، بهترین زمان آبیاری ، میزان آب مورد نیاز با توجه به فصل، میزان نور مناسب ، دمای مورد نیاز، نوع خاک، رطوبت ، تغذیه و کود دهی، معرفی برخی آفات رایج و همچنین روش های تکثیر گیاهان آپارتمانی آموزش هایی به شهروندان ارائه می شود .

وی افزود: شهروندان همچنین ضمن بازدید از گلخانه و آشنایی با برخی گونه های آپارتمانی، از مشاوره درخصوص مشکلات مربوط به گیاهان خود بهره مند می گردند .

گفتنی است: شهروندان می توانند با مراجعه به مرکز مشاوره گل و گیاه واقع در بوستان نیلوفر آبی ( اندیشه ۶۸) از خدمات مشاوره رایگان استفاده و در جریان برگزاری کلاس ها قرار گیرند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن