پایتخت فرهنگ اسلامی

۴۵ هزار جلد کتاب، وقف کتابخانه آستان قدس رضوی شد

کد خبر : 42765

مسوول اداره خدمات فنی کتابداری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: در نیمه نخست امسال ۴۵ هزار جلد کتاب توسط اشخاص حقیقی و حقوقی وقف کتابخانه این نهاد شده است.

صبح مشهد– عیسی اختری طوسی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کتابها به زبان‌های فارسی، عربی و لاتین است و موضوع ۴۰ درصد آنها علوم اسلامی و بقیه در زمینه ادبیات، تاریخ، علوم فنی و کاربردی،کودک و نوجوان و سایر موضوعات است.

وی ادامه داد: این منابع توسط مولفان و مترجمان منابع، افراد حقیقی و حقوقی همچون سازمان اسناد و کتابخانه ملی، نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، دفتر نشر و تنظیم آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی، دفتر آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی از مراجع تقلید نجف، پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع)، تولیت آستان قدس رضوی و انتشارت مکتب حاج قاسم اهدا شده است.

مسوول اداره خدمات فنی کتابداری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: ۲۳ هزار و ۸۰۰ جلد کتاب از این مجموعه به دست افراد حقیقی به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا و وقف شده است.

وی از دسته‌بندی و فهرست‌نویسی بخش عمده‌ای از این آثار خبر داد و افزود: این کتابها براساس نیاز بخش‌های مختلف در کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی توزیع می‌شود و همچنین کتاب‌های مازاد نیاز کتابخانه‌های آستان قدس رضوی بنا به درخواست کتابخانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی کشور، از طریق کتابخانه سیار آستان قدس رضوی به این مراکز اهدا می‌شود.

سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در مشهد شامل کتابخانه مرکزی و ۱۰ کتابخانه تخصصی مستقر در حرم مطهر رضوی افزون بر ۳۰ میلیون کتاب، سند و منبع مطالعاتی را در آرشیو خود نگهداری می‌کند.

دوازدهم تا بیست و دوم مهر ماه به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن