اسلاید شوشهری

انجام روزانه یک میلیون سفر با مترو پس از افتتاح خط ۴ قطار شهری مشهد 

کد خبر : 57211

پوریا محمدیان‌یزدی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در مراسم عملیات حفاری مسیر غربی پروژه خط سه قطارشهری و پروژه احداث سطح سوم تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده گفت: مشهد، ۳ میلیون و پانصدهزار نفر جمعیت دارد که درطرح جامع حمل‌ونقلی برای هر نفر در روز ۲ سفر پیش‌بینی شده است یعنی تنها ساکنان این شهر روزانه ۷ میلیون بار سفر دارند که از این تعداد، ۳۰۰ هزار نفر با مترو، یک میلیون نفر با اتوبوس و یک میلیون و پانصد هزار سفر با تاکسی، تاکسی‌های اینترنتی، سرویس مدارس و… انجام می‌شود.

علاوه بر این با توجه به حضور میلیونی زائران در مشهد، روزانه تعداد زیادی سفر توسط آنان نیز در سطح شهر انجام می‌شود که این موضوع موجب افزایش ترافیک شده است.

با اجرای ۴خط قطارشهری درصدد هستیم تا تعداد سفرهای روزانه با مترو را به یک میلیون سفر برسانیم.

خط یک به طول به ۲۴ کیلومتر، خط دو به طول ۱۴.۵ کیلومتر، خط ۳ با طول ۳۰ کیلومتر و خط ۴ به طول ۱۷ کیلومتر در مشهد احداث می‌شود که دو خط کامل به بهره‌برداری رسیده و فاز یک خط ۳ از حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری به طول ۶ کیلومتر در نیمه ابتدایی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

امروز حفاری قسمت نهایی خط سوم به سمت غرب مشهد به طول ۱۰ کیلومتر برای رسیدن به بزرگترین پایانه غرب مشهد انجام می‌شود که با توجه به اینکه ایستگاه پایانی قطار ملی مشهد به گرگان، ایستگاه پایانی قطار گلبهار به مشهد، پایانه برون شهری و… در این پایانه هستند؛ این پایانه تبدیل به یکی از بزرگترین کانون های حمل‌ونقلی می شود.

یکی از اولویت‌های مدیریت شهری دراین دوره کاهش گره‌های ترافیکی در محورهای مهم شهر است.

بر همین اساس پروژه احداث پل‌های سطح سوم میدان شهید فهمیده باهدف تسهیل تردد دراین میدان در دستور کار قرار گرفته است.

این پروژه شامل طراحی و ساخت دو دستگاه پل به‌صورت چپگرد خواهد بود که یک دستگاه آن از سمت جنوب به غرب از چهارراه ساجدی به سمت میدان قائم(عج) و یک پل دیگر نیز از سمت شمال به شرق از بولوار توس شمالی به سمت میدان خیام جهت کاهش ترافیک میدان شهید فهمیده ساخته خواهد شد.

یک پل دوربرگردان نیز در ضلع شرقی میدان جهت تسهیل دسترسی به خیابان طرح چی و کاهش بار ترافیکی میدان شهید فهمیده پیش‌بینی‌شده است؛ طراحی و اجرای این پروژه مبتنی بر تکنولوژی‌های روز بوده و به روش سگمنتال(استفاده از قطعات پیش‌ساخته بتنی ) توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) احداث می‌شود.

پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده دارای سه مسیرتبادل دسترسی شمال به شرق به طول ۱۱۰۰ متر، مسیرتبادل دسترسی جنوب به غرب به طول ۷۸۰ مترو مسیر تبادل دسترسی شرق به شرق به طول ۱۶۰ مترخواهد بود.

اکنون مقدمات موردنیاز کار آماده و عملیات اجرایی پروژه پل سوم تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده با حضور مسئولان کشوری و استانی درایام مبارک دهه فجر آغاز خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن