اسلاید شویادداشت روز

۱۰۱ نامزد انتخابات برای هر کرسی مجلس در مشهد رقابت می‌کنند

کد خبر : 57192

فرماندار مشهد گفت: تاکنون صلاحیت ۵۰۵ نامزد برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات تایید شده که براین اساس به ازا هر کرسی نمایندگی مجلس در این حوزه انتخابیه ۱۰۱ نامزد با هم رقابت می کنند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا خراسان رضوی، محسن داوری افزود: در مرحله نخست تایید صلاحیت ها، صلاحیت ۴۱۹ نامزد توسط هیات نظارت تایید شده بود که از این میان پنج نامزد برای حضور در سایر حوزه های انتخابیه از حضور در این حوزه انتخابیه انصراف داده اند.

وی گفت: در سه مرحله، شورای نگهبان به ترتیب صلاحیت ۲۹،۱۰ و ۵۲ نامزد دیگر را تایید کرد و جمع نامزدهای حوزه انتخابیه مشهد و کلات به ۵۰۵ نفر رسید.

فرماندار مشهد ادامه داد: در مجموع حدود ۳۷ هزار عامل اجرایی، نظارتی و انتظامی در روز رای گیری، ۱۱ اسفند ماه، در هزار و ۸۳۴ شعبه اخذ رای در این حوزه انتخابیه شامل روستاهای بخش مرکزی، شهر مشهد و شهرستان کلات حضور خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی برگزار می شود که از آن میان پنج نماینده مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات است، حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد دارای ۲ کرسی نمایندگی، حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه نیز دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس هستند و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار و تبلیغات از دوم اسفند آغاز خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن