اسلاید شوشهری

برف و باران در خراسان رضوی و مشهد

کد خبر : 57035

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران و برف همراه با کاهش محسوس دما از چهارشنبه مناطق مختلف استان را فرا می گیرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا خراسان رضوی، مرتضی اثمری ‎ افزود: ورود این سامانه از بامداد چهارشنبه به استان همراه با وزش باد و افزایش گرد و غبار خواهد بود که شدت گرفتن سرعت وزش باد در مناطق مستعد و بادخیز خراسان رضوی با احتمال وقوع خسارت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: اوج تاثیرات این سامانه در روز پنج شنبه هفته جاری است که موجب کاهش ۱۲ درجه‎ای میانگین بیشینه دما و بارش های رگباری در مناطق مختلف خراسان رضوی خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: وقوع برف و کولاک در مناطق سردسیر و کوهستانی از دیگر پیامدهای این سامانه سردسیری است که اواخر روز پنج‌شنبه در مناطق مذکور فراگیر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مه گرفتگی محورهای مواصلاتی به‎ویژه محورهای شمالی خراسان رضوی از دیگر پدیده های روزهای آینده است که هم‏‎استانی ها باید تمهیدات لازم در این زمینه را پیش بینی کنند.

وی گفت: طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، مشهد در روزهای پایانی هفته میزبان بارش باران و کاهش محسوس دماست که بارش برف در اطراف این کلان‎شهر دور از انتظار نخواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن