اقتصادی

در گفتگو با سرپرست امور تأیید صلاحیت اشخاص حقیقی ، دفتر تخصصی، آموزش، ترویج و توان افزایی استاندارد ایران مطرح شد:

اجرای فرآیند انتخاب کارشناسان رسمی استاندارد و ارجاع کار هوشمند خواهد شد

کد خبر : 57008

طراحی اولیه ارجاع کار و پیاده سازی آن در حال انجام هست و انشالله در مرحله پیشرفت سامانه هوشمند هستیم که امیدوارم به زودی در مسیر اجرایی قرار بگیرد.

نشست تخصصی منطقه ای و دوره ی آموزشی روش اجرایی انتخاب کارشناسان رسمی با حضور کارشناسان رسمی استاندارد؛خراسان رضوی وشمالی وجنوبی به همت اداره کل استاندارد خراسان رضوی روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، سرپرست امور تأیید صلاحیت اشخاص حقیقی ، دفتر تخصصی، آموزش، ترویج و توان افزایی استاندارد کشور در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:  من خیلی سپاسگزار هستم از این موقعیتی که جناب آقای مهندس سجادی و همکاران محترم در اداره کل استاندارد خراسان رضوی که عنایتی فرمودند در برگزاری این نشست تخصصی منطقه ای و دوره ی آموزشی روش اجرایی انتخاب کارشناسان رسمی با حضور کارشناسان رسمی استاندارد؛خراسان رضوی وشمالی وجنوبی وهمانطور که من در دوره هم محضر حضور بزرگواران عرض کردم انتخاب وبکارگیری کارشناسان رسمی استاندارد در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون تقویت و توسعه استاندارد، مصوب سال ۱۳۹۶ و در راستای اجرای ضوابط دستورالعمل تخصصی ماده ۲۱ و برابر روش اجرایی انتخاب کارشناسان رسمی استاندارد در حال انجام هست و لذا لازم بود با توجه به آزمونی که در مهر ماه سال جاری برگزار شد این نشست تخصصی و این دوره ی آموزشی تخصصی را برای پذیرفته شدگان در آزمون برگزار شود.

رکسانا درفشی افزود: انشالله با برنامه هایی که مدنظر دبیرخانه مستقر در دفتر تخصصی آموزش وترویج وتوان افزایی سازمان ملی استاندارد می باشد این برنامه ها در کل استانها قرار است بهمین طریق پیاده سازی شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص برخی مشکلات و  دغدغه شرکت کنندگان و ارائه راهکار ها گفت: خدمت شما بزرگواران دغدغه هایی که دوستان مطرح می‌کنند دغدغه های بسیار به جایی هست ، ما استقبال می‌کنیم که اگر ضعفی داریم ، نقاط ضعفمون را بپذیریم و اگر نقاط قوتی داریم ، نقاط قوت را بیشتر پیش ببرین و تقویت کنیم ؛ اما همینطور که خودتون هم در جریان هستید یک موضوعی از پایه شروع شود و به مرحله بهره برداری برسد شامل یکسری مراحلی است که این مراحل به محض اینکه انجام شود ، نیاز دوستان و به هر حال نقاط ضعف ما و نیاز دوستان ودرواقع کارشناسان رسمی استاندارد را مرتفع خواهد کرد.

مشخصا می توانید بگویید چه نکاتی مد نظر است

موضوع جدید ارجاع کار به کارشناسان رسمی استاندارد هست ؛ ما این موضوع را پیش از اینکه به کارگیری و دغدغه ی بزرگواران باشد به یکسری های هوشمند سازی سامانه ارجاع کار و به کارگیری کارشناسان رسمی استاندارد نیازمند است و ما طراحی اولیه را کردیم و پیاده سازی آن در حال انجام هست و انشالله در مرحله پیشرفت این سامانه هستیم این مرحله برسه بهره برادری لازم هم صورت بگیرد.

اجرای کار هم از طریق سامانه صورت می‌گیرد و دغدغه دوستان به اتمام می رسد. فرمایشات کاملا به جا است چون در سنوات گذشته ما اساساً به موضوعات فکر نکرده بودیم ، بلکه در حال حاضر با توجه به سیاست های جاری سازمان این مطالب در دست اجرا است که انشالله امیدوارم هرچه صورت به مرحله بهره برداری کامل برسد.

گفتنی است، استاد رکسانا درفشی سرپرست امور تأیید صلاحیت اشخاص حقیقی ، دفتر تخصصی، آموزش، ترویج و توان افزایی استاندارد ایران است که تحت مدیریت سرکار خانم دکتر پریسا عباس دهقان، مشغول کار بوده و مسئولیت تاییدصلاحیت اشخاص حقیقی و طرح درخواست های دریافتی اعم از تمدید پروانه ها ی کارشناسی استانداردوصدور اولیه ها را در کمسیون ها بر عهده دارد.

وی همچنین مسئول برگزاری آزمون انتخاب کارشناسان رسمی استاندارد در کل کشور هم می باشد.

درفشی در پایان گفت:  امیدوارم که با توجه به انقلابی که در حوزه ی کارشناسان رسمی استاندارد انجام شده از ابتدای سال ۱۴۰۲ با ابلاغ روش اجرایی فرایند انتخاب کارشناسان رسمی استاندارد و همینطور روش اجرایی به کارگیری و ارجاع کار به کارشناسان رسمی استاندارد انشالله دغدغه ی بزرگواران به اتمام برسد و بتوانیم با پاسخ مناسب به بزرگواران بتوانیم از پتانسیل های علمی این افراد هم استفاده نماییم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن