اقتصادی

۶۰۰۰ اشتغالزایی با بهره‌برداری از بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور در مشهد

کد خبر : 52827

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: شهرک صنعتی شماره ۵ مشهد به نام «شهرک صنعتی رضوی» با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن، تجارت و برخی از مسئولین کشوری و استانی روز شنبه ۱۳ خرداد ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش صبح مشهد، جعفر فرشچی طوسی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شهرک شماره ۵ مشهد که به نام «شهرک صنعتی رضوی» نامگذاری شده است، اظهار کرد: مساحت کل این شهرک ۱۹۸۷ هکتار بوده که از این میزان مساحت عملیاتی ۲۰۰ هکتاری و مساحت صنعتی ۱۲۰ هکتاری ساخته شده است. به طور کلی هزینه ایجاد فاز ۲۰۰ هکتاری این شهرک صنعتی ۵۱۷ هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال است.

وی درباره اهم فعالیت‌ها برای ایجاد شهرک صنعتی شماره ۵ طی سال‌های اخیر افزود: اجرای زیرساخت شهرک صنعتی به مساحت ۲۰۰ هکتار، تامین برق به میزان ۸.۵ مگاوات، اخذ مجوز ۴۳ مگاواتی برق ، تامین آب به میزان ۳۰ لیتر بر ثانیه و اخذ مجوز برداشت گاز به میزان ۲۳۰ هزار مترمکعب از شرکت ملی گاز ایران در این مدت از جمله این اقدامات است.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: میزان شبکه ۲۰ کیلو وات برق اجرا شده در شهرک به طول ۱۰ کیلومتر بوده و تمامی خیابان‌های فاز عملیاتی شهرک صنعتی شماره ۵ آسفالت و جدول‌گذاری شده است. همچنین خط انتقال و توزیع آب اجرا شده در شهرک به طول ۹.۵ کیلومتر است.

فرشچی افزود: بهره‌ برداری از فاز اول این شهرک صنعتی موجب اشتغالزایی برای ۶۰۰۰ نفر، استقرار ۲۴۰ واحد صنعتی، جذب بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه و موجب کاهش مشکلات محور غرب مشهد خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن